1 |
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi |
2 |
Temel uzmanlık alanı bilgileri |
3 |
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi |
4 |
Normal dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi |
5 |
Dil-konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi |
6 |
Dil ve konuşma bozukluğuna özgü bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi |
7 |
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi |
8 |
Ailelerle iletişim kurma, danışmanlık yapma ve katılımını sağlama becerisi |
9 |
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi |
10 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi |
11 |
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin öğrenmesini etkileyen engelleri ve çeşitli öğrenme yöntemlerini belirleme becerisi |
12 |
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi |
13 |
Dil ve konuşma bozuklukları ile ilgili kulak, burun ve boğaz hastalıklarını betimleyebilme becerisi |
14 |
Çocuklarda dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen hastalıkları betimleyebilme becerisi |
15 |
Konuşma seslerinin özelliklerini açıklayabilme ve analiz edebilme becerisi |
16 |
Nörolojik kaynaklı dil ve konuşma sorunlarının nedenlerini, özelliklerini, değerlendirme ve terapisini betimleyebilme becerisi |
17 |
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi |
18 |
Dil ve konuşma sorunu olan çocuklarda ortaya çıkan olumlu ve olumsuz davranışları belirleyebilme, gerektiğinde ödüllendirme ya da davranış değişikliği yapabilme becerisi |
19 |
Alternatif iletişim yöntemlerini açıklayabilme ve bireye uygun yöntemi belirleyebilme becerisi |
20 |
Konuşmanın akıcılığındaki sorunları açıklayabilme, tanılayabilme ve uygulayabilme becerisi |
21 |
Ses sorunlarını açıklayabilme, tanılayabilme ve uygulayabilme becerisi |
22 |
Yutma sorunlarını açıklayabilme, tanılayabilme ve uygulayabilme becerisi |