1 |
İleri uzmanlık alanı bilgilerini kullanabilme becerisi |
2 |
Disiplinlerarası çalışmalarda yer alabilme becerisi |
3 |
Dil, konuşma,işitme, yutma anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme. |
4 |
Normal dil ve konuşma gelişimi ile konuşma sorunlarını karşılaştırabilme becerisi |
5 |
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyin tanılanması, değerlendirilmesi ve terapi uygulanması sürecinde aletsel yöntemleri kullanabilme becerisi |
6 |
Dil ve konuşma bozukluğuna özgü bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme, farklı yaklaşımları programa entegre edebilme ve uygulayabilme becerisi |
7 |
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi |
8 |
Ailelerle danışmanlık yapabilme ve aile eğitimi verebilme becerisi |
9 |
Bağımsız olarak bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve makaleye dönüştürebilme becerisi |
10 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi |
11 |
Dil ve konuşma sorunlarına neden olan faktörleri ya da bu sorunlara eşlik eden ek bozuklukların etkisini açıklayabilme becerisi |
12 |
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi |
13 |
Yapısal sorunlar nedeni ile ortaya çıkan dil ve konuşma bozukluklarını betimleyebilme, terapi ve araştırma yapabilme becerisi |
14 |
Çocuklarda dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen hastalıkları betimleyebilme, terapi ve araştırma yapabilme becerisi |
15 |
Konuşma seslerinin özelliklerini açıklayabilme, aletsel akustik, fonetik ses değerlendirme araçlarını kullanarak ileri düzeyde analiz yapabilme becerisi |
16 |
Nörolojik kaynaklı dil ve konuşma sorunlarının nedenlerini, özelliklerini, değerlendirme; terapi ve araştırma yapabilme becerisi |
17 |
Dil ve konuşma sorunu olan çocuklarda ortaya çıkan davranış problemlerini belirleyebilme ve davranış analizi yaparak, bunları değiştirebilme becerisi |
18 |
Alternatif iletişim yöntemlerini açıklayabilme, bireyselleştirilmiş bir sistemi oluşturup terapi amaçlı uygulayabilme, ortez protez seçme, önerme becerisi |
19 |
Konuşmanın akıcılığındaki sorunları açıklayabilme, tanılayabilme, terapi ve araştırma yapabilme |
20 |
Ses sorunlarını açıklayabilme, tanılayabilme, terapi ve araştırma yapabilme becerisi |
21 |
Yutma sorunlarını açıklayabilme, tanılayabilme, terapi ve araştırma yapabilme becerisi |