1 |
Zeka, üstün zeka ve yaratıcılık kuramlarını karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme |
2 |
Zeka, üstün zeka ve yaratıcılık kuramlarını üstün zekalı öğrencilerin tanınmasında ve eğitiminde kullanabilme |
3 |
Üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilimsel temellere dayanarak psikolojik ve eğitsel boyutlardan karşılaştırabilme |
4 |
Bilimsel yöntemler kullanarak üstün zekalı öğrencileri tanılayabilme |
5 |
Üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında varolan sorunları saptayabilme |
6 |
Üstün zekalı öğrencilerin tanılanmasında karşılaşılan sorunların çözümlerine yönelik olarak öneriler geliştirebilme |
7 |
Üstün zekalı öğrencilerin eğitimine yenilikler getirebilme |
8 |
Üstün zekalı öğrencilerin gerek genel özelliklerini gerekse özel özelliklerini temel alarak hem disipline özgü hem de disiplinlerarası ders planları geliştirebilme |
9 |
Üstün zekalı öğrencilerin eğitimini genel müfredatı da temel alarak farklılaştırabilme |
10 |
Üstün zekalı öğrencilerin eğitiminde yaygın olarak kullanılan öğretim tekniklerini ve stratejilerini kullanabilme |
11 |
Çeşitli ülkelerin üstün zekalı öğrencilerin öğretmenlerini yetiştirme uygulamalarını dikkate alarak etkili bir öğretmen eğitimi süreci için öneriler geliştirebilme |
12 |
Üstün zekalı öğrencilerin eğitimine yönelik programların gereksinimlerini belirleyebilme ve gereksinimlere ilişkin hizmetiçi eğitim programı taslağı hazırlayabilme |
13 |
Üstün zekalı öğrencilerin ebeveynlerine çocuklarının eğitimleri ve sorunları konularında rehberlik edebilme |
14 |
Eğitimde nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kavrayabilme |
15 |
Üstün zekalı öğrencilerin eğitimi ile ilgili araştırma bulgularını bilimsel nitelikte raporlaştırabilme |
16 |
Üstün zekalı öğrencilerin eğitimi alanı ile ilgili olarak karşılaşılan sorunları çözmeye yönelik olarak bilimsel araştırmalar tasarlayabilme |
17 |
Eğitim araştırmalarında elde edilen verileri uygun istatistiksel yöntem ve tekniklerle analiz edebilme |
18 |
Üstün zekalı öğrencilere yönelik özel eğitimin gerekçelerini kavrayabilme |
19 |
Üstün zekalıların eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri çalışma alanına transfer edebilme |
20 |
Üstün zekalıların eğitimi ile ilgili güncel konuları, sorunları ve bilimsel gelişmeleri izleyebilme |
21 |
Bilimsel etik ve değerlere sahip olma ve etik değerler doğrultusunda davranabilme |
22 |
Mesleki ve akademik gelişimini planlayabilme |
23 |
Üstün zekalıların eğitimi alanı ile diğer disiplinler arasında iş birliği oluşturabilme |