1 |
Proje tasarlama becerisi: Temel düzeyde bir projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı çözüm geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi yapabilme. |
2 |
Yasal sorumluluklar:Temel düzeyde kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan, çevre mevzuatı, kullanıcı hakları gibi çalışmaları etkileyen konularda yasal sorumlulukları anlama |
3 |
Grafik anlatım becerisi; uygun sunumlar yapmak için bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle sunum sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme. |
4 |
Konuşma, yazma ve dil becerileri; etkin okuma, yazma, dinleme ve konuşabilme ve yabancı bir dilde temel düzeyde anlama becerisi |
5 |
Eleştirel düşünme becerisi; açık ve net soru geliştirme, soyut düşünceleri düşünceyi ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme |
6 |
Araştırma becerisi; bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme. |
7 |
Sayısal analiz becerisi: Mekâna ilişkin sorunların çözümünde gerekli olan temel düzeyde matematiksel ve analitik düşünme becerisi edinme. |
8 |
Mekansal algı: İki ve üç boyutlu mekansal algı, görsel algı oluşumu ve geliştirilmesi. |
9 |
Takım çalışması becerileri: Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile proje ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma yapabilme. |
10 |
Yazılım kullanma becerisi: Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi ve web tabanlı uygulamaları kullanma becerisi |
11 |
Mekânsal veri oluşturma ve entegrasyonu : Haritanın oluşturulmasında kullanılan fotogrametri, jeodezi, uzaktan algılama gibi teknik konularda temel düzeyde bilgi sahibi olmak, farklı verilerin entegrasyonu amacıyla projeksiyon dönüşümleri ve parametrelerini kullanma becerisi, küresel konumlandırma sistemi kullanma becerisi edinme |
12 |
Örneklerden yararlanma becerisi: Projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde programa ve soruna yönelik ve içerik olarak uygun örnekleri ortaya çıkarabilme |
13 |
İnsan Davranışları ve kültürel farklılıklar: Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama ve farklı kültürleri karakterize eden gereksinim, istek davranış kalıpları, sosyal ve mekansal örüntülerin farklılığını anlama. |
14 |
İstatistiksel analizler : Demografik, sosyo - ekonomik vb verilerin istatistiksel olarak analizini yapabilme becerisi |
15 |
Arazi koşulları: Arazilerin doğal ve yapay özelliklerinin dikkate alınarak algılanabilmesi ve arazi koşullarına bağlı çözüm geliştirilebilmesi. |
16 |
Teknik dökümantasyon: İnceleme, geliştirme ve uygulama amacıyla; bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dökümantasyonu yapabilme. |
17 |
Müşterinin rolü: Müşterinin, işverenin ve kullanıcının gereksinimlerini bulma, gereksinimlere bağlı olarak çözümleme sorumluluğunu anlama. |
18 |
Yönetimsel rol: Görevlendirme, sözleşme yapma, personel yönetimi, danışman belirleme, proje dağıtım yöntemleri ve hizmet sözleşmelerini anlama ve işletme yönetimi. |
19 |
Profesyonel gelişme:Temel düzeyde mesleki gelişimde işveren ve müşterinin karşılıklı hak ve sorumluluklarını anlama ve işletme süreçlerini tasarlama ve geliştirme. |
20 |
Liderlik:Temel düzeyde sözleşme yönetimi için proje başlangıç, tasarım ve uygulama süreçlerinde liderlik rolünü üstlenebilme |
21 |
Raporlama ve proje yazabilme yeteneği:Temel düzeyde hazırlanan projenin sunumuna dönük rapor, proje, araştırma, fizibilite sonuç çıktılarını oluşturma becerisi |
22 |
Etik ve mesleki hükümler: Temel düztde mesleki hüküm vermeyle ilgili etik konuları anlama. |
23 |
Bilgisayar programlama becerisi: Bilgisayar programlama mantığının kavranması ve kurumsal ve kişisel gereksinimler doğrultusunda arayüz geliştirme ve web tabanlı uygulama geliştirme becerisi |
24 |
Program hazırlama: Dar kapsamlı bir programı olan projenin sorunun çözümüne, uygun emsallere, mekansal, fiziksel, kültürel gereksinimlere, standartlara, mevzuata ve çevresel özelliklere göre değerlendirebilmesi ve tasarlanabilmesi. |
25 |
Uzaktan algılama teknikleri ile projelendirme: Uzaktan algılama verileri ve teknikleri ile temel düzeyde çalışma ve projelendirme becerisi |
26 |
Proje yönetimi : Proje yürütücüsü vasfıyla kendi meslek alanı içinde coğrafi bilgi sistemleri alanında yürütülen bir projenin her aşamasında temel düzeyde proje yönetimi yapabilme becerisi |
27 |
Mekansal veri üretim yöntemlerini bilme ve veri entegrasyonu yapma |
28 |
Uzaktan algılama prensipleri: uzaktan algılama verisi elde etme, analiz ve yorumlama |
29 |
Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazırlama |
30 |
Veri yönetimi : Konumsal ve konumsal olmayan veri tabanı yönetim sistemi konusunda bilgi sahibi olmak. |
31 |
CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlama. |
32 |
CBS projesi için gereksinimleri ortaya koyma, projeyi planlama ve yönetme. |