1 |
Temel uzmanlık alanı bilgilerini kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
2 |
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi |
|
|
|
X |
3 |
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi |
|
|
|
X |
4 |
Normal dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi |
|
|
|
X |
5 |
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi |
|
|
|
X |
6 |
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi değerlendirme, tanılama ve terapi süreçlerini betimleyebilme ve uygulayabilme becerisi. |
|
|
|
X |
7 |
Dil ve konuşma bozukluğuna özgü bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi |
|
|
|
X |
8 |
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi |
|
|
|
X |
9 |
Dil ve konuşma bozuklukları ile ilgili kulak, burun ve boğaz hastalıklarını betimleyebilme becerisi |
|
|
|
X |
10 |
Çocuklarda dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen hastalıkları betimleyebilme becerisi |
|
|
|
X |
11 |
Konuşma seslerinin özelliklerini açıklayabilme ve analiz edebilme becerisi |
|
|
|
X |
12 |
Nörolojik kaynaklı dil ve konuşma sorunlarının nedenlerini, özelliklerini değerlendirme; terapisini betimleyebilme becerisi |
|
|
|
X |
13 |
Ailelerle iletişim kurabilme, danışmanlık yapabilme ve aile katılımını sağlayabilme becerisi |
|
|
|
X |
14 |
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi |
|
|
|
X |
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi |
|
|
|
X |
16 |
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin öğrenmesini etkileyen engelleri ve çeşitli öğrenme yöntemlerini belirleme becerisi |
|
|
|
X |
17 |
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi |
|
|
|
X |
18 |
Konuşmanın akıcılığındaki sorunları açıklayabilme, tanılayabilme ve uygulayabilme becerisi |
|
|
|
X |
19 |
Ses sorunlarını açıklayabilme, tanılayabilme ve uygulayabilme becerisi |
|
|
|
X |
20 |
Yutma sorunlarını açıklayabilme, tanılayabilme ve uygulayabilme becerisi |
|
|
|
X |
21 |
Dil ve konuşma sorunu olan çocuklarda ortaya çıkan olumlu ve olumsuz davranışları belirleyebilme, gerektiğinde ödüllendirme ya da davranış değişikliği yapabilme becerisi |
|
|
|
X |
22 |
Alternatif iletişim yöntemlerini açıklayabilme ve bireye uygun yöntemi belirleyebilme becerisi |
|
|
|
X |