Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Meslek Bilgisi (S) |
Öğretim Elemanları |
DR. ÖĞR. ÜYESİ MELİH ÇATTIK |
Dersin Veriliş Biçimi |
Yüzyüze |
Dersin Önkoşulları |
Bu dersin ön koşul ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
Önerilen Dersler |
- |
Okuma Listesi |
1- Kayaalp, L. (2008). Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu. Sürekli Tıp Eğitimi Etkinlikleri Sempozyum Dizisi, 62, 147-152.2-Soysal, Ş., & Özdemir, B. (2004). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğuna genel bir bakış. Sürekli Tıp Eğitim Dergisi, 13(3), 89-90. |
Değerlendirme |
1 Ara sınav ve 1 Final sınavı |
Staj & Uygulama |
Yok |
Katalog İçeriği |
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel belirtileri (dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusal ve okul başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin nedenleri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB olan çocuklara yaklaşım biçimleri; DEHB olan öğrencilerin yönlendirilmesi; DEHB olan çocukların eğitimi; okul-aile işbirliğinin sağlanması. |