Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel ya da ekip çalışması ile hazırlayıp ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayımlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | | | | | | |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel ya da ekip çalışması ile hazırlayıp ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayımlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | | | | | | |
Alana özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | | | | | | |
Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı olarak özgün sunumlar yapar. | | | | | | |
Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. | | | | | | |
Alanında bilimsel bir araştırmayı bağımsız olarak tasarlayıp yürütebilecek yetkinliğe sahiptir. | | | | | | |
Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | | | | | | |
Alanındaki ve alana bağlı alt dallardaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme becerisine sahiptir. | | | | | | |
Sosyal Araştırma Planlama bilgisine ve uygulamalarına hâkimdir. | | | | | | |
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde sahiptir. | | | | | | |
Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir. | | | | | | |
Sosyal ve davranış bilimlerinin gerektirdiği temel istatistik bilgisine ve mantıksal us yürütme süreçlerine vâkıftır. | | | | | | |
Sosyal ve davranış bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | | | | | | |
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | | | | | | |
Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir. | | | | | | |
Alanla ilgili bilgileri, alan araştırmaları yaparak geliştirir. | | | | | | |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | | | | | | |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | | | | | | |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | | | | | | |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | | | | | | |