Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Zorunlu Dersler |
Öğretim Elemanları |
PROF. DR. RASİME AYHAN YILMAZ |
Dersin Veriliş Biçimi |
uzaktan eğitim |
Dersin Önkoşulları |
Dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
Önerilen Dersler |
İkna Edici İletişim ile ilgilenenler reklamcılık, marka iletişimi, bireylerarası iletişim, dijital iletişim konulu dersleri alabilirler. |
Okuma Listesi |
Robert Cialdini (2022). İknanın Psikolojisi, MediaCat YayınlarıAnthony Pratkanis ve Elliot Aronson (2018). İkna Çağı. TheKitap Yayınları. |
Değerlendirme |
1 Arasınav ve 1 Dönem Sonu Sınavı |
Staj & Uygulama |
Staj/uygulama bulunmamaktadır. |
Katalog İçeriği |
İkna Kavramı ve Tanımları: İkna araçları, retorik, etik; İknanın İşleyişine Yönelik Kuramlar ve Modeller; İkna Sürecinin Psikolojik Etki Faktörleri: Tutumlar, duygular, değerler ve inançlar; İkna Edici İletişimde Kaynak ve Alıcı: Kaynağın özellikleri, kanıt, mesaj yapılandırma ve anlatım, dil ve konuşma, alıcıların analizi; İknada Mesaj ve Mesaj Çekicilikleri: Mesajın yapısı, çekicilikler, semboller, metaforlar ve arketipler, sözsüz iletişim; İkna Taktikleri: Bireylerarası iletişim ve ikna taktikleri; Dijital İletişim ve İkna: Dijital teknolojiler, dijital ikna süreçleri; İletişim Kampanyalarında İkna: İletişim kampanyaları türleri, modelleri |