1. hafta |
Giriş: Dersin tanımı, kapsamı ve işleyişi hakkında genel bilgiler. |
2. hafta |
Sosyal medya nedir?: İnternet, World wide web (www), Web 1.0, Web 2.0 vd... |
3. hafta |
Kullanıcı kaynaklı yeni medya: Yeni medya kavramının kapsamı ve özellikleri, geleneksel medyadan farklılıkları. |
4. hafta |
Sosyal medya uygulamaları: Sosyal paylaşım ağları, bloglar, wikiler, forum ve sözlükler. |
5. hafta |
Gazetecilik ve sosyal medya: Haber siteleri, bireysel haber blogları ve kurumsal internet yayıncılığı. |
6. hafta |
Sosyal medyada kurumsal dijital yayıncılık ve bireysel yayıncılık: bloger, vloger, youtuber, podcaster vd. |
7. hafta |
Kullanıcı kaynaklı içerik/haber üretimi ve sosyal paylaşım ağları: facebook, twitter, periscope, snapchat vd. |
8. hafta |
Haber ve bilgi kirliliği sorunu: Post-truth kavramı: Fake news, Deep fake |
9. hafta |
Haber doğrulama uygulamaları ve araçları. |
10. hafta |
Dünyada ve Türkiye'de doğrulama platformlarının gelişimi |
11. hafta |
Arama motorları ve haber: Google ve filtreleri. |
12. hafta |
İnternet haberciliğinde iş modelleri: Katılımlı gazetecilik, Robot gazetecilik, Veri gazeteciliği |
13. hafta |
Öğrenci proje sunumları. |
14. hafta |
Öğrenci proje sunumları |