1. hafta |
Öğrencilerle tanışma; dersin içeriği ve amacı hakkında bilgi verme; Rusya ve Rus dili hakkında genel bilgi verme; Kiril alfabesinin kaç sesli ve sessiz harf ve kaç işaretten oluştuğunun öğretilmesi; Kiril alfabesinde toplam kaç harfin bulunduğu ve matbaa ve el yazısı hakkında bilgi verme |
2. hafta |
Kiril alfabesindeki '' а,о,у,э,ы,и '' sesli harflerinin matbaa ve el yazısındaki şekilleri ve bu harflerin diğer harflerle el yazısındaki birleşimi, heceleme, iki sesi birleştirme. ''м,т,п,к,д,н,б,г,р,л,в,ф,с,з,ж,ш,х,ч,й,щ,ц'' ve ''е,ё,я,ю'' harflerinin matbaa ve el yazısındaki şekilleri ve bu harflerin el yazısındaki birleşimi ''ъ, ь'' işaretlerinin gösterimi. Temel sözcüklerin öğretimi ve alfabe yazım çalışmaları |
3. hafta |
Tekil isimler; isimlerin cins ayrımları; cins ayrımında istisnai durumlar; ''кто, что,где'' soru sözcüklerinin verilmesi; basit cümle kurumu; olumlu, olumsuz ve soru cümlelerinde tonlama; ''а, и, или'' bağlaçlarının gösterimi; selamlaşma, tanışma ve vedalaşma ile ilgili sözcüklerinin öğretilmesi |
4. hafta |
''кто'' soru sözcüğü ve şahıs zamirleri; aitlik soru sözcükleri ''чей, чья, чьё '' ve iyelik zamirleri. Aitlik soru sözcüklerinin isimlerin cinsleriyle uyumu. Soru ve cevap şeklinde olumlu ve olumsuz cümle kurumu ve okuma çalışmaları. Yeni sözcüklerin öğretilmesi |
5. hafta |
İyelik zamirleriyle yazılan metinlerin okunması, kelime vurgularının tespiti ve doğru tonlamayla telaffuz edilmesi. Okunulan metnin dikte yöntemiyle yazma çalışmaları ve yine dikte yöntemiyle vurgu koyma çalışmaları |
6. hafta |
Fiillerin mastar şekilleri, yazılışları ve telaffuzları, vurgu yerleri; 1. ve 2. türde yer alan fiiller ve bu fiillerin şimdiki ve geniş zaman çekimlerinden oluşan metinlerin okunması, doğru ve hızlı okuma çalışmaları, yeni kelime bilgisi edinimi ve bu yeni kelimelerin cins ayrımı. Kompleks cümle kurma çalışmaları |
7. hafta |
Fiillerin geçmiş ve gelecek zaman çekimlerinin yer aldığı günlük yaşamla ilgili metinlerin dikte yöntemiyle yazılması, metni okuma çalışmaları. Dikte yöntemiyle yazılan metnin yine aynı yöntemle vurgu tespitinin yapılması. Kelime hazinesinin oyunlar yöntemiyle geliştirilmesi |
8. hafta |
İsimlerde çoğul yapılar, istisnalar ve çoğullardaki vurgu değişimleri. Çoğul kelimelerle kurulan cümlelerin yer aldığı metinlerin analizi, okuma ve yazma çalışmaları. Öğrenilen yeni kelimelerin vurgu tespitleri. Fiillerle ve çekime uğramayan isimlerle cümle kurma çalışmaları |
9. hafta |
Çoğul iyelik zamirleriyle kurulan cümlelerin yer aldığı metinlerin okunması, dikte edilmesi. Rusya'nın başkenti Moskova'yı tanıtan metinlerin okunması, vurgu çalışması yapılması. Şehir ve ülke ile ilgili tüm kelimelerin pekiştirilmesi ve kelime hazinesini geliştirme çalışmaları |
10. hafta |
Sıfatlar ve sıfatların isimlerle uyumu. Renklerin yer aldığı metinleri okuma ve dikte yöntemiyle yazma çalışmaları. İşaret sıfatları. İşaret sıfatı ve işaret zamiri arasındaki farklar ve bunların yer aldığı metinleri okuma, yazma ve vurgu bulma çalışmaları. İşaret sıfatı ve işaret zamiri konularıyla ilgili alıştırmaların yapımı. Quiz |
11. hafta |
Sahiplik bildiren ''у меня есть'' gibi kalıpların verilmesi ve bu kalıpla cümle kurumu. Fiziksel olarak kendini tanıtma. Vücudun bölümleri ile ilgili kelimelerin öğretilmesi. ''у меня есть'' ve ''у меня'' farklarını içeren metinleri okuma ve yazma çalışmaları, vurgu tespitleri. Dikte yöntemiyle yeni kelimeler öğrenme çalışmaları |
12. hafta |
''должен, мочь, хотеть, любить'' fillerini kullanarak kompleks cümle kurumu ve bu fillerle hobilerin anlatımı.Bu fillerin yer aldığı metinlerin okunması ve sorularının cevaplanması. "быть, есть,будеть" fillerinin ''у меня'' kalıbıyla kullanıldığı metinlerin analizi ve dikte çalışması. Kelime bilgisinin geliştirilmesi |
13. hafta |
Sıfatları zarfa dönüştürme.Ayların, haftanın günlerinin, mevsimlerin yer aldığı parçaların okunması ve dikte çalışması. İsimden türeyen sıfatlar ve aynı fiilden ya da isimden türeyen çeşitli kelimelerin öğrenilmesi. Oyun yöntemiyle yeni kelimelerin kalıcılığının sağlanması |
14. hafta |
Genel tekrar |