1. hafta |
Giriş: Dersin tanımı, kapsamı ve işleyişi hakkında genel bilgiler. |
2. hafta |
Sosyal medyaya giriş: Web 1.0, Web 2.0, Web 3.0, metaverse vd... |
3. hafta |
Kullanıcı kaynaklı yeni medya: Sosyal paylaşım ağları, bloglar, wikiler, forum ve sözlükler… |
4. hafta |
Kullanıcı kaynaklı içerik/haber üretimi ve sosyal paylaşım ağları: facebook, X, tiktok, whatsapp, snapchat vd. |
5. hafta |
Sosyal medyada kurumsal dijital yayıncılık ve bireysel yayıncılık: Haber üreticisi olarak bloger, vloger, youtuber’lık vd. |
6. hafta |
Kullanıcı kaynaklı içerik ve bilgi kirliliği sorunu: Post-truth; fake news; deepfake; dezenformasyon, mezenformasyon, malenformasyon kavramları. |
7. hafta |
Arama motorları, sosyal ağlar ve haber akışı: Algoritmalar ve filtre balonu, yankı fanusu (eko çemberi) sorunu. |
8. hafta |
Haber doğrulama/teyit (fact-checking) nedir?: Dünyada ve Türkiye'de doğrulama platformlarının gelişimi. |
9. hafta |
Yerli ve yabancı haber doğrulama/teyit (fact-checking) uygulamaları ve başlıca web araçları. |
10. hafta |
Sosyal medya platformlarının yalan haberle mücadele yöntemleri |
11. hafta |
Bireysel içerik tüketicileri için içerik ve görüntü doğrulamanın temel ilkeleri |
12. hafta |
Sahte sosyal medya hesaplarını tespit etmek için ipuçları: bot, botnet, trol kavramları |
13. hafta |
Yalan habere inanma ve yanlış bilgiyi yayma motivasyonları; geri tepme etkisi (back-fire effect) |
14. hafta |
Habercilikte yeni açılımlar: Algoritma, yapay zeka ve Robot gazetecilik. |