Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • İletişim Bilimleri Fakültesi
  • Gazetecilik Bölümü (%30 İngilizce)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eleştirel Medya Okuryazarlığı
  • İçerik
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Haftalar Konular
1. hafta Medyanın tanımı ,kullanım alanları,kitle iletişim araçları çeşitliliği
2. hafta Globalleşme Sürecinde Belirginlik Kazanan Yeni Kitle İletişim Araçları ve Medya Kavramının Gelişim Süreci
3. hafta Medya nın gelişimine teknolojinin etkisi ve yeni medyasal sorunlar
4. hafta Medyayı Anlama Aracı Olarak Yeni Perspektifler; Kurumlar bireyler
5. hafta Günümüz kitle iletişim araçlari çeşitliliği, medyayı anlamak ve medya okur yazarlığının öneminin artması
6. hafta Medya Okur Yazarlığının Ulaşabilme, Analiz Etme ,Değerlendirme, Mesaj oluşturma Unsurları Aşamaları, Etkin Biçimde Kullanabilme
7. hafta Gelişen Medya sektöründe Medya Okur Yazarlığı ve medyaya etkileri
8. hafta Medya Okur-Yazarlığı Modelleri
9. hafta Medya okur yazarlığının temel amaçları ve sansüre alternatif
10. hafta Medya Okur yazarlığı ve Devletlerin Demokratikleşmesi
11. hafta Yetişkinlerde ve çocuklarda kişisel Gelişimde Medya okur yazarlığının önemi
12. hafta Tekelleşmenin basın çalışanları ve izler kitle açısından ele alınarak medya okuryazarlığı ışığında tek sesliliğin önlenmesi yolları.
13. hafta İfade özgürlüğü, kişilik hakları, bilgi edinme, kamu yararı ve özel yaşamın medya okuryazarlığı ile ortaya konması
14. hafta Görsel medyanın; televizyonda, radyo yayıncılığı ile; işitsel medyada, web tabanlı habercilikte, reklamlarda medya okuryazarlığı çerçevesinde eleştirisi aracılığı ile dünyayı anlamlandırma iletileri analiz edebilme becerisi

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri