1. hafta |
Medyanın tanımı ,kullanım alanları,kitle iletişim araçları çeşitliliği |
2. hafta |
Globalleşme Sürecinde Belirginlik Kazanan Yeni Kitle İletişim Araçları ve Medya Kavramının Gelişim Süreci |
3. hafta |
Medya nın gelişimine teknolojinin etkisi ve yeni medyasal sorunlar |
4. hafta |
Medyayı Anlama Aracı Olarak Yeni Perspektifler; Kurumlar bireyler |
5. hafta |
Günümüz kitle iletişim araçlari çeşitliliği, medyayı anlamak ve medya okur yazarlığının öneminin artması |
6. hafta |
Medya Okur Yazarlığının Ulaşabilme, Analiz Etme ,Değerlendirme, Mesaj oluşturma Unsurları Aşamaları, Etkin Biçimde Kullanabilme |
7. hafta |
Gelişen Medya sektöründe Medya Okur Yazarlığı ve medyaya etkileri |
8. hafta |
Medya Okur-Yazarlığı Modelleri |
9. hafta |
Medya okur yazarlığının temel amaçları ve sansüre alternatif |
10. hafta |
Medya Okur yazarlığı ve Devletlerin Demokratikleşmesi |
11. hafta |
Yetişkinlerde ve çocuklarda kişisel Gelişimde Medya okur yazarlığının önemi |
12. hafta |
Tekelleşmenin basın çalışanları ve izler kitle açısından ele alınarak medya okuryazarlığı ışığında tek sesliliğin önlenmesi yolları. |
13. hafta |
İfade özgürlüğü, kişilik hakları, bilgi edinme, kamu yararı ve özel yaşamın medya okuryazarlığı ile ortaya konması |
14. hafta |
Görsel medyanın; televizyonda, radyo yayıncılığı ile; işitsel medyada, web tabanlı habercilikte, reklamlarda medya okuryazarlığı çerçevesinde eleştirisi aracılığı ile dünyayı anlamlandırma iletileri analiz edebilme becerisi
|