1. hafta |
Ders Tanıtımı :Dersin amacı, ihtiyaçları ve içeriği hakkında bilgi alış verişinde bulunulur |
2. hafta |
"Haber Değeri Nedir?" sorusu üzerine tartışma, Konu hakkındaki bir metnin hızlıca gözden geçirilmesi, konu hakkında düşünmek, okunanı uygulama, birleşik kelimeler ve ifadeler, Ödev: Konu ile ilgili bir metin özeti yazma. |
3. hafta |
"Mahremiyet ve Medya":Konu hakkında okuma ve düşünme, hızlı okuma ve metni tarama aktiviteleri, okunanı uygulama, konunun tartışmalı yönleri hakkında fikir belirtmek. |
4. hafta |
"Mahremiyet ve Medya" konusu hakkında bir paragraf yazımı: Konu üzerine beyin fırtınası, Paragrafın ana düşüncesinin tespiti, destekleyici cümlelerin yazımı, Paragrafın bitiriş bölümünün yazılıması. |
5. hafta |
"Televizyon haberciliği" konusunda iki röportaj dinleme: Konu hakkında görüş alış verişi, bağlam içerisinde yer alan kelimeler ile ilgili alıştırma çözümü, Çoktan seçmeli soruların cevaplandırılması, Dinlenilen metindeki ana fikrin tespit edilmesi, dinlenen metin hakkında alıştırmalar, metindeki vurgulu kelimelerin yeniden dinlenip fark edilmesi. |
6. hafta |
Özet Yazımı: Bir önceki derste işlenen dersteki bilgilerin gözden geçirilmesi, Sözlü ve yazılı materyalin yeniden ifadelendirilmesi, bilginin metindeki organizasyonunun planlanması, sade bir dil ile sunulması. |
7. hafta |
"Olaydan hikayeye- Haber Yapımı" Akademik Dinleme ve Not Alma: - Konu hakkında önceki öğrenmelerin Hatırlanması, Organizasyona ait kelime gruplarının kullanımı ile ilgili hatırlatma çalışmaları, Alınan notların verilen örneklere uygun organizasyonu. |
8. hafta |
Ara sınav Haftası |
9. hafta |
"Sahte Haber, Dezenformasyon, Yanlış Bilgi" Kavramları ile ilgili dinleme metni üzerinden soru- cevap ve kelime çalışmaları cevaplanır. |
10. hafta |
Öğrenciler gazetecilik mesleğini icra etmek için gerekli bilgi ve becerilerini nasıl edindiklerini anlattıkları sunum çalışmalarını sözlü olarak aktarırlar. |
11. hafta |
"Gazetecilik Etiği" ile ilgili bir metin okuması çeşitli kelime, okuma-anlama alıştırmaları ile işlenir. Bilinmeyen kelimelerin tahmin edilmesini sağlayan ipuçlarının paylaşımı, metin ile ilgili doğru-yanlış-metinde yok alıştımalarının çözümü, öğrencilerin kendi fikirlerini ifade edecekleri değerlendirme soruları ayrıntılı irdelenir. |
12. hafta |
Farklı gazetecilik alanlarının tanıtıldığı metin okuması ve metin ile ilgili kelime ve anlama alıştırmalarının çözümü yapılır. Öğrenciler kendi ilgi duydukları gazetecilik alanları ile ilgili duygu ve düşüncelerini grup çalışmaları ile ifade ederler. |
13. hafta |
Bir dinleme- anlama çalışması- "Bir Röportaj" dinlemesi üzerinden kelimeleri tahmin etme, dinlenen metin ile ilgili anlama/kavrama alıştırmaları gerçekleştirilir. Öğrencilerin röportaj soruları ile ilgili yorumları, soru-cevap şeklinde birbirleriyle paylaşılır. Öğrenciler kendi yeni sorularını oluştururlar. |
14. hafta |
Röportaj Soruları oluşturmak- Farklı soru çeşitlerini yeniden hatırlamak amacıyla çeşitli soru tipleri ile ilgili yazma alıştırmaları yapılır. |