1. hafta |
Tanışma ve öğrencilerin dil düzeylerini belirlemeye yönelik; soru-yanıt, boşluk doldurma ve yazılı anlatım sınavlarının yapılması |
2. hafta |
Okul gazetesinin incelenmesi, okunması ve seçtikleri haberlerin anlatımı, anlattıklarının yazdırılması |
3. hafta |
Yönlendirilmiş Yazılı Anlatım: Cümle yazma, Olay yazma; Okul gazetesinden yazdıkları haberlerin düzeltilmesi; Gazetenin değerlendirilmesi |
4. hafta |
Yazılı Kompozisyon: Ana fikir, Bakış açısı, Planlama, Giriş, Gelişme, Sonuç, Gazete haberi okuma çalışması; Belirlenen konuda yapılacak çalışmaların planlanması. |
5. hafta |
Paragraf yapısı, Cümle düzeni; Eleştiri türünde metin okuma anlama ve anlatma bilinmeyen kelimeleri açıklama cümle kurma. |
6. hafta |
Paragraf yapısı, Cümle düzeni; Eleştiri türüyle ilgili metnin okuma anlama sorularının cevaplanması ve eleştiri türünün özelliklerinin açıklanması |
7. hafta |
Yapılan bir grafik tasarımını eleştiri kriterlerine göre sözlü ve yazılı olarak değerlendirme. |
8. hafta |
Deneme türünde metin okuma-anlama ve açıklama çalışmasının yapılması. |
9. hafta |
Yazılı Anlatımda Süreklilik ve Bağlantı; Farklı Yazı Türleri; Deneme türünün özelliklerinin incelenmesi |
10. hafta |
Grafik Tasarımla ilgili Okul gazetesinden bir haberi okuma anlama 1K 5N'ye göre soru sorma Gazete haberi okuma çalışması. |
11. hafta |
Grafik Meslek Alanında Düşünme ve Sözlü İletişim Becerileri: Grafik sanatçısının eserlerinin incelenmesi. |
12. hafta |
Grafik çalışması kavramlarından yola çıkarak öykü yaratılması, anlattırılması ve yazılması. |
13. hafta |
Düşünme ve Sözlü İletişim Becerileri: Dinleme ve anlama, Soruları anlama, Soru sorma, Posteri betimleme, soru sorma. |
14. hafta |
Grafik Meslek Alanında Sözlü Anlatım Dili: İçerik, Yapı, Söz dizimi ve işlevsel kullanım. Grafik tasarımla ilgili metni inceleme. |