1. hafta |
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Önemi ve Geçmişi: Giriş; Pazarlamanın Tanımı ve Özellikleri; Pazarlamanın Amacı; Pazarlama Talep İlişkisi; Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Geçmişi; Sağlık Hizmetleri Neden Farklıdır; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Önem Kazanmasına Neden Olan Gelişmeler; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Nedenleri; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Önündeki Engeller; Pazarlama İle İlgili Eleştiriler. |
2. hafta |
Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları: Giriş; Tüketici, Müşteri ve Hasta Kavramları; Tüketici Davranışının Anlamı ve Temel Kavramlar; Tüketici Karar Verme Süreci; Sağlık Hizmetleri Pazarında Pazar Bölümlendirme ve Talep Yönetimi; Tüketicilerin Sınıflandırılması ve Tüketici Davranışını Etkileyen Temel Faktörler; Tüketici Satın Alma Davranışının Türleri; Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyeti ve Ölçümü. |
3. hafta |
Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Yönetimi ve Planlaması: Giriş; Stratejik ve stratejik yönetim, Stratejik yönetim, Stratejik yönetim süreci, Sağlıkta stratejik yönetim ve modelleri, Stratejik planlama, Stratejik düşünme ve stratejik planlama, Stratejik planlama süreci. |
4. hafta |
Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Yönetimi ve Planlaması: Stratejik Pazarlama Planlaması ve Süreci. |
5. hafta |
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları: Giriş; Pazarlama Bilgi İhtiyacı ve Bilgi Sistemi; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bilgi Sistemi; Pazarlama Araştırmasının Anlamı ve Önemi; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Araştırması. |
6. hafta |
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları: Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi İlişkisi; Pazarlama Araştırmalarının Uygulama Alanları ve Türleri; Pazarlama Araştırma Süreci. |
7. hafta |
Ara Sınav |
8. hafta |
Sağlık Hizmetlerinde Pazar Bölümlendirme, Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri: Giriş; Pazar Bölümlendirme; Pazar Hedefleme ve Konumlandırma; Büyüme Stratejileri. |
9. hafta |
Sağlık Hizmetlerinde Ürün Geliştirme ve Fiyatlandırma Stratejileri: Giriş; Ürün Kavramı ve Sınıflandırılması; Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması; Sağlık Kurumları İçin Ürün/Hizmet Karması; Yeni Mamul ve Hizmet Geliştirme Süreci; Yeni Ürünlerin Başarısızlık Nedenleri; Tüketici Kabul Süreci; Sağlık Hizmetlerinde Ürün Yaşam Seyri; Ürün Yaşam Seyrini Değiştirmek; Sağlık Hizmetlerinde Fiyatlandırma; Fiyatlandırma Kararlarını Etkileyen Faktörler; Fiyatlandırma Süreci; Fiyatlandırmanın Amaçları; Temel Fiyatlandırma Yöntemleri; Fiyatlandırma Stratejileri; Sağlık Hizmetlerinde Fiyatlandırma Uygulamaları. |
10. hafta |
Sağlık Kurumlarında Dağıtım ve Tutundurma: Giriş; Dağıtım ve Dağıtım Kanalları; Dağıtım Kanallarının Faydaları; Dağıtım Kanalı Alternatifleri ve Dağıtım Kanalı Seçiminde Etkili Olan Faktörler; Ürün Açısından Dağıtım Kanalı Alternatifleri; Tüketim Mallarında Dağıtım Kanalı Alternatifleri. |
11. hafta |
Sağlık Kurumlarında Dağıtım ve Tutundurma: Endüstriyel Mallarda Dağıtım Kanalı Alternatifleri; Hizmetlerde ve Sağlık Hizmetlerinde Dağıtım Bütünleşmiş Dağıtım Kanalı Sistemi; Başlıca Dağıtım Politikaları; Fiziksel Dağıtım; Tutundurma; Pazarlama İletişimi ve İletişim Sistemi; Tutundurma ve AIDA Modeli; Tutundurma Karması Elemanları. |
12. hafta |
Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Çağdaş Yaklaşımlar: Giriş; İlişki Pazarlaması; İlişki Pazarlaması Kapsamında İlişki Kurulan Kişi ve Kuruluşlar; İlişki Pazarlamasının Tarihsel Gelişimi; İlişki Pazarlamasının Faydaları; İlişki Pazarlamasının Unsurları; İlişki Pazarlamasının Odakları; İlişki Pazarlaması ile İşlemsel Pazarlama Arasındaki Farklılıklar. |
13. hafta |
Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Çağdaş Yaklaşımlar: İlişki Pazarlama Anlayışının Müşteri Bağlılığı İle İlişkisi; Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında İlişki Pazarlaması; İlişki Pazarlamasının Geleceği; Müşteri İlişkileri Yönetimi; Müşteri İlişkileri Yönetiminin Amaçları; Müşteri İlişkileri Yönetimi Sorumlulukları; Gerilla Pazarlaması; Sağlık Hizmetlerinde Gerilla Pazarlaması; Nöropazarlama. |
14. hafta |
Dönem Sonu Sınavı |