Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Açıköğretim Fakültesi
  • Sağlık Kurumları İşletmeciliği
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Sağlık Hizmetleri Pazarlaması
  • İçerik
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Haftalar Konular
1. hafta Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Önemi ve Geçmişi: Giriş; Pazarlamanın Tanımı ve Özellikleri; Pazarlamanın Amacı; Pazarlama Talep İlişkisi; Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Geçmişi; Sağlık Hizmetleri Neden Farklıdır; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Önem Kazanmasına Neden Olan Gelişmeler; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Nedenleri; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Önündeki Engeller; Pazarlama İle İlgili Eleştiriler.
2. hafta Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları: Giriş; Tüketici, Müşteri ve Hasta Kavramları; Tüketici Davranışının Anlamı ve Temel Kavramlar; Tüketici Karar Verme Süreci; Sağlık Hizmetleri Pazarında Pazar Bölümlendirme ve Talep Yönetimi; Tüketicilerin Sınıflandırılması ve Tüketici Davranışını Etkileyen Temel Faktörler; Tüketici Satın Alma Davranışının Türleri; Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyeti ve Ölçümü.
3. hafta Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Yönetimi ve Planlaması: Giriş; Stratejik ve stratejik yönetim, Stratejik yönetim, Stratejik yönetim süreci, Sağlıkta stratejik yönetim ve modelleri, Stratejik planlama, Stratejik düşünme ve stratejik planlama, Stratejik planlama süreci.
4. hafta Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Yönetimi ve Planlaması: Stratejik Pazarlama Planlaması ve Süreci.
5. hafta Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları: Giriş; Pazarlama Bilgi İhtiyacı ve Bilgi Sistemi; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bilgi Sistemi; Pazarlama Araştırmasının Anlamı ve Önemi; Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Araştırması.
6. hafta Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları: Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi İlişkisi; Pazarlama Araştırmalarının Uygulama Alanları ve Türleri; Pazarlama Araştırma Süreci.
7. hafta Ara Sınav
8. hafta Sağlık Hizmetlerinde Pazar Bölümlendirme, Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri: Giriş; Pazar Bölümlendirme; Pazar Hedefleme ve Konumlandırma; Büyüme Stratejileri.
9. hafta Sağlık Hizmetlerinde Ürün Geliştirme ve Fiyatlandırma Stratejileri: Giriş; Ürün Kavramı ve Sınıflandırılması; Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması; Sağlık Kurumları İçin Ürün/Hizmet Karması; Yeni Mamul ve Hizmet Geliştirme Süreci; Yeni Ürünlerin Başarısızlık Nedenleri; Tüketici Kabul Süreci; Sağlık Hizmetlerinde Ürün Yaşam Seyri; Ürün Yaşam Seyrini Değiştirmek; Sağlık Hizmetlerinde Fiyatlandırma; Fiyatlandırma Kararlarını Etkileyen Faktörler; Fiyatlandırma Süreci; Fiyatlandırmanın Amaçları; Temel Fiyatlandırma Yöntemleri; Fiyatlandırma Stratejileri; Sağlık Hizmetlerinde Fiyatlandırma Uygulamaları.
10. hafta Sağlık Kurumlarında Dağıtım ve Tutundurma: Giriş; Dağıtım ve Dağıtım Kanalları; Dağıtım Kanallarının Faydaları; Dağıtım Kanalı Alternatifleri ve Dağıtım Kanalı Seçiminde Etkili Olan Faktörler; Ürün Açısından Dağıtım Kanalı Alternatifleri; Tüketim Mallarında Dağıtım Kanalı Alternatifleri.
11. hafta Sağlık Kurumlarında Dağıtım ve Tutundurma: Endüstriyel Mallarda Dağıtım Kanalı Alternatifleri; Hizmetlerde ve Sağlık Hizmetlerinde Dağıtım Bütünleşmiş Dağıtım Kanalı Sistemi; Başlıca Dağıtım Politikaları; Fiziksel Dağıtım; Tutundurma; Pazarlama İletişimi ve İletişim Sistemi; Tutundurma ve AIDA Modeli; Tutundurma Karması Elemanları.
12. hafta Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Çağdaş Yaklaşımlar: Giriş; İlişki Pazarlaması; İlişki Pazarlaması Kapsamında İlişki Kurulan Kişi ve Kuruluşlar; İlişki Pazarlamasının Tarihsel Gelişimi; İlişki Pazarlamasının Faydaları; İlişki Pazarlamasının Unsurları; İlişki Pazarlamasının Odakları; İlişki Pazarlaması ile İşlemsel Pazarlama Arasındaki Farklılıklar.
13. hafta Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Çağdaş Yaklaşımlar: İlişki Pazarlama Anlayışının Müşteri Bağlılığı İle İlişkisi; Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında İlişki Pazarlaması; İlişki Pazarlamasının Geleceği; Müşteri İlişkileri Yönetimi; Müşteri İlişkileri Yönetiminin Amaçları; Müşteri İlişkileri Yönetimi Sorumlulukları; Gerilla Pazarlaması; Sağlık Hizmetlerinde Gerilla Pazarlaması; Nöropazarlama.
14. hafta Dönem Sonu Sınavı

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri