1. hafta |
Temel kavramlar: Sosyal Medya, Dijitalleşme, Kültür, Medya Kuramlarında Yaklaşımlar, Toplumsal Hareket, Yankı Odası, Filtre Balonu, Web 2.0. |
2. hafta |
Sosyal Medya ve Dijitalleşme Kavramı; Sosyal Medya Kullanım Oranları ve
Küresel Köy Kavramı; Sosyal Medya ve Toplumsal Hareketler; Medya Kuramları; Sosyal Medyanın Ekonomi Politiği. |
3. hafta |
Yeni Sosyal Medya Alanı: Teknoloji ve İletişim; Kavramlar ve Yaklaşımlar; Teknolojik Gelişmeler, Kapitalizm ve Toplumsal Değişme; Toplum ve Teknoloji İlişkisi, Yeni Sosyal Medya Alanı; Yeni İletişim Teknolojileri ve Sanal Toplum. |
4. hafta |
Geleneksel Toplumlarda Mahremiyet Olgusu; Modern Dönem ve Mahremiyetin Dönüşümü; Modern Sonrası Dönem: Dijitalleşme, Gözetim ve Mahremiyetin İhlali. |
5. hafta |
Tekno-Sosyal Yaşam, Sosyal Medya ve Yeni Toplumsal İlişkiler: Sanal Cemaatler ya da Çevrimiçi /Dijital Topluluklar, Etkileşimli (Kitlesel) İletişim, Ağ Bireyselleşmesi ve Kitlesel Öz İletişim, Teknolojik Yakınlaşma ya da Medya Yakınlaşması; Sosyal Medyanın Toplumsal ve Bireysel Etkileri, Sosyal Paylaşım Ağları ya da Sosyal Medya.
|
6. hafta |
Sosyal Paylaşım Ağları ve Demokrasi: İmkanlar, Tehditler ve Tehlikeler, Katılımcı Kültür, Eşitsizliğin Dijital Yansıması ya da Dijital Eşitsizlik, Dijital Medya ve Sosyal Ağlar: İmkanlar ve Tehlikeler, Siber Balkanlaşma, Büyük Veri, Algoritmalar ve Gözetim Kapitalizmi. |
7. hafta |
Ara Sınav |
8. hafta |
Yeni Bir Suç Alanı Olarak İnternet ve Sosyal Medya: İnternet Teknolojileri ve Yeni Suçların Yükselişi, Sosyal Medya ve Suçların Değişen Niteliği; Sosyal Medyada Özel Hayatın Gizliliğine Yönelik İhlaller ve Çözüm Önerileri; Sosyal Medya, Siber Zorbalık ve Çeşitli Çevrimiçi Saldırganlıklar.
|
9. hafta |
Sosyal Medya, Nefret Söylemi ve Nefret Suçları; Sosyal Medya ve Siber Suç Şebekeler; Önleyici Suç Alanı Olarak Sosyal Medyanın Kullanımı. |
10. hafta |
Günümüz Dünyasında Popüler Kültür Olgusu:Popüler Kültürün Doğuşu ve Gelişimi; Dijital Çağda Kimlik Kavramı:Sosyal Medyada Kimlik İnşası, Ağ Toplumunda Kimlik Oluşumu, Kültür Endüstrisinde Bireyin Konumu; Sosyal Medyada Kimlik ve Benliğin Oluşumuna Etki Eden Faktörler:Sosyal Medyada Hedonizm Olgusu.
|
11. hafta |
Risk Toplumu; Sosyal Medya ve Risk Toplumu: Sosyal Medyada Gözetim/Gözetleme, Dijital Ayak İzi, Panoptikon. |
12. hafta |
Sosyal medya Kavramı, Kullanımı ve Endüstrisi: Sosyal Medya Kavramının Özellikleri, Sosyal Medya Okuryazarlığı, Türkiye’de Sosyal Medya Kullanımı, Türkiye’de Sosyal Medya Endüstrisi; Sosyal Medyada Taraflar: Sosyal Medya Karşıtları (Eleştirel-Karşıtlar), Sosyal Medya ve Sosyalleşme Sorunları, Sosyal Suskunluk Sarmalı, Sosyal Medyada Kimlik Arayışı ve Kimlik Karmaşası, Sosyal Medya ve Etik Olmayan Davranışlar, Sosyal Medya ve Dil Kullanımı. |
13. hafta |
Sosyal Medyada Fırsatlar ve Riskler: Sosyal Medyada Haberleşme ve İletişim, Sosyal Medya ve Ekonomi, Sosyal Medya ve Toplumsal Aidiyet, Sosyal Medyada Algı Yönetimi, Sosyal Medya ve Yeni Nesil Algı Yönetimi, Sosyal Medya Saldırganlığı. |
14. hafta |
Dönem Sonu Sınavı |