|
1. hafta |
Giriş: Dersin tanımı, kapsamı ve işleyişi hakkında genel bilgiler |
|
2. hafta |
Sosyal medya ve yeni medya kavramları. Yeni medyayı geleneksel medyadan ayıran özellikler |
|
3. hafta |
Geçmişten günümüze internet ve sosyal medyanın kısa tarihi |
|
4. hafta |
Yeni iletişim mecrası olarak sosyal medya platformları: Bloglar, wikiler, podcastler, sosyal paylaşım ağları |
|
5. hafta |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin toplumsal boyutu |
|
6. hafta |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerine kuramsal yaklaşımlar I (ağ toplumu, küresel köy, gözetim toplumu, elektronik demokrasi ve sanal agora, sanal cemaatler, masaüstü sömürgecilik, vd.) |
|
7. hafta |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerine kuramsal yaklaşımlar II (Elektronik demokrasi ve sanal agora, sanal cemaatler, dijital aktivizm vd.) |
|
8. hafta |
Sanal gerçeklik (VR: virtual reality), artırılmış gerçeklik ( AR: augmented reality) kavramları ve örnek uygulamalar. |
|
9. hafta |
Big data (büyük veri) kavramı ve toplumsal önemi |
|
10. hafta |
Veri madenciliği, veri gazeteciliği |
|
11. hafta |
Sosyal medya ve kitle fonlaması (crowdfounding) |
|
12. hafta |
Sosyal medya bağlamında sosyal sermaye ve paylaşım ekonomisi kavramları |
|
13. hafta |
Sosyal medya platformlarının doğru ve etkin kullanımı için öneriler |
|
14. hafta |
Sosyal medya uygulamaları projelerinin sunumu |