Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Özel Eğitim Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Özel Eğitimde Etkili Öğretim
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Öğrenmeyle ilgili temel kavramları ve öğrenmenin özelliklerini tanımlayabilecektir.
  • 1.1. Öğrenmeyi açıklayan kuramları betimler. 1.2. Öğrenme kavramını betimler. 1.3. Öğretim kavramını betimler. 1.4. Öğrenmenin özelliklerini betimler. 1.5. Uyaran kontrolünü ve nasıl kurulduğunu açıklar. 1.6. Sistematik öğretimi ve aşamalarını betimler. 1.7. Etkili öğretmen özelliklerini betimler.
  • Öğrenmenin aşamalarını ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 2.1. Edinimi tanımlar ve edinimi kolaylaştıran etmenleri sıralar. 2.2. Akıcılığı tanımlar ve akıcılığı kolaylaştıran etmenleri sıralar. 2.3. Kalıcılığı tanımlar ve kalıcılığı kolaylaştıran etmenleri sıralar. 2.4. Genellemeyi tanımlar ve genellemeyi kolaylaştıran etmenleri sıralar.
  • Yanlışsız öğretim yöntemleriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 3.1. Yanlışsız öğretimin temel varsayımlarını betimler. 3.2. Yanlışsız öğretim yöntemlerini kullanmanın yararlarını betimler. 3.3. Yanlışsız öğretimdeki temel kavramları betimler. 3.4. Gözleyerek öğrenme kavramını ve özelliklerini betimler. 3.5. Hedeflenmeyen bilgi kazanımı kavramını ve özelliklerini betimler. 3.6. Tepki ipucu yöntemlerini (ör., eşzamanlı ipucuyla öğretim, bekleme süreli öğretim, ipucunun giderek arttırılmasıyla öğretim, aşamalı yardımla öğretim vb.) ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar.
  • Öykü temelli uygulamalarla ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 4.1. Sosyal öyküleri ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 4.2. Güç kartlarını ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 4.3. Karikatür sohbetleriyle öğretimi ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar.
  • Doğrudan öğretimle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 5.1. Doğrudan öğretim ile öğretimin nasıl organize edileceğini betimler. 5.2. Doğrudan öğretimin bileşenlerini ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar.
  • Model olma ve model olmanın bileşen olarak yer aldığı uygulamalarla ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 6.1. Canlı model olma ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 6.2. Videoyla model olma ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 6.3. Davranışsal beceri öğretimi ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 6.4. Uygun olan ve olmayan davranış örnekleriyle öğretim ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar.
  • Teknolojiye dayalı öğretim uygulamalarıyla ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 7.1. Video modelle öğretim ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 7.2. Video ipuçlarıyla öğretim ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 7.3. Video geri bildirimiyle öğretim ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 7.4. Sanal gerçeklik uygulamalarını ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 7.5. Arttırılmış gerçeklik uygulamalarını ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar.
  • Doğal öğretim yaklaşımlarıyla ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 8.1. Doğal öğretim yaklaşımını ve temel özelliklerini betimler. 8.2. Fırsat öğretimi ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 8.3. Doğal bağlama dayalı dil öğretimi ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 8.4. Etkinlik temelli öğretim ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 8.5. Geçiş temelli öğretim ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 8.6. Rutin temelli öğretim ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 8.7. Gömülü öğretim ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar.
  • Öğrenme stratejileriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 9.1. Öğrenme stratejilerini ve temel özelliklerini betimler. 9.2. Duyuşsal stratejileri ve temel özelliklerini betimler. 9.3. Dikkat stratejilerini ve temel özelliklerini betimler. 9.4. Bellek stratejilerini ve temel özelliklerini betimler. 9.5. Tekrar stratejilerini ve temel özelliklerini betimler. 9.6. Bilişsel stratejileri ve temel özelliklerini betimler. 9.7. Üst bilişsel stratejileri ve temel özelliklerini betimler. 9.8. Öğrenme stratejilerinin nasıl kazandırılacağını açıklar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri