Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Özel Eğitim Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Alternatif ve Destekleyici İletişim Yöntemleri
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Otistik çocukların dil ve iletişim özelliklerini açıklayabilecektir.
  • Otistik çocukların özellilerini açıklar.
  • Otistik özellik gösteren çocukların dil ve iletişim özelliklerini irdeler.
  • UDA ya dayalı olarak dil ve iletişim öğelerini açıklayabilecektir.
  • İfade edici dil kategorilerini irdeler.
  • Alıcı dil kategorilerini irdeler.
  • Otistik özellik gösteren çocuk için en uygun iletişim şekline nasıl karar vereceğini analiz eder.
  • Uygulamalı davranış analizine dayalı iletişim becerisi kazandırma yöntemlerini tanımlayabilecektir.
  • Ayrık denemlerle öğretimi iletişim öğretimi açısından irdeler.
  • Otistik özellik gösteren çocuklarda iletişim becerilerini kazandırmak için doğal öğretim yöntemlerinin nasıl kullanıldığını açıklayabileceklerdir.
  • Model olma sürecinin iletişim becerisi kazandırmada nasıl kullanıldığını açıklar.
  • Mand model (talep etme) sürecinin iletişim becerisi kazandırmada nasıl kullanıldığını açıklar.
  • Bekleme süreli öğretim sürecinin iletişim becerisi kazandırmada nasıl kullanıldığını açıklar.
  • Doğal öğretimde nasıl çevresel uyarlamalar yapabileceğini analiz eder.
  • Fırsat öğretimi sürecini iletişim becerisi kazandırma sürecinde nasıl kullanılacağını açıklayabilcektir.
  • Fırsat öğretimi sürecinin aşamalarını inceler.
  • Otistik özellik gösteren çocuklarda iletişim becerisi kazandırmak için kullanılacak alternatif iletişim yöntemlerini açıklayabilecektir.
  • Alternatif iletişim türlerini açıklar.
  • PECS-Resim değiş tokuşuna dayalı iletişim sisteminin evrelerini açıklar.
  • Yardımlı iletişim süreçlerini analiz eder.
  • PECS -Resim değiş tokuşuna dayalı iletişim sisteminin evrelerinin uygulama süreçlerini açıklayabilecektir.
  • PECS in dayanaklarını irdeler.
  • PECS 'in birinci evresini analiz eder.
  • PECS 'in ikinci evresini analiz eder.
  • PECS 'in üçüncü evresini analiz eder.
  • PECS 'in dördüncü evresini analiz eder.
  • PECS 'in beşinci ve altıncı evresini analiz eder.
  • Sosyal öykülerle iletişim becerilerini kazandırma süreni açıklar.
  • Küçük adımlar erken eğitim programına dayalı olarak iletişim becerilerini değerlendirmeyi ve öğretimini analiz eder.
  • Küçük adımlar erken eğitim programına dayalı olarak iletişim becerilerini değerlendirmeyi ve öğretimini analiz eder.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri