Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Eğitim Yönetimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eğitim Yönetimi ve Denetiminin Psikolojik Temelleri
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Eğitim Yönetimi ve Denetiminde psikolojinin yerini açıklayabilecektir
  • Eğitim yönetimi ve denetiminin psikolojik temellerinin amaçlarını açıklar.
  • Eğitim yönetimi ve denetimini farklı psikolojik yaklaşımlar açısından betimler.
  • Psikolojinin temel ilkelerinin eğitim yönetimi ve denetimindeki yerini belirler.
  • Eğitim örgütlerinde bireyin davranışını etkileyen temel psikolojik etkenleri çözümleyebilecektir.
  • Eğitim yönetimi ve denetimi sürecinde kişilik özelliklerinin bireyin davranışına etkisini tartışır.
  • Eğitim yönetimi ve denetimi sürecinde grup ve takım özellikleriyle birey davranışını ilişkilendirir.
  • Eğitim örgütlerinin sahip olduğu kültürel özellikler ile bireyin davranışı arasındaki ilişkiyi çözümler.
  • Stres yönetiminin bireysel ve örgütsel boyutlarını eğitim yönetimi ilkeleri açısından tartışır.
  • Eğitim yönetimi ve denetimi sürecinde bireyin verimine etki eden psikolojik unsurları değerlendirebilecektir.
  • Eğitim örgütlerinde liderlik davranışının bireyin örgütsel bağlılığı ve verimi üzerindeki etkini değerlendirir.
  • Eğitim yönetimi ve denetiminde bireylerin güdülenmesine ilişkin psikolojik kuramları tartışır.
  • Eğitim örgütlerinin etkili ve verimli yönetilmesinde psikolojik dinamikleri yorumlayabilecektir.
  • Geleceğin eğitim yöneticileri olarak öğrenmeyi öğrenme becerilerini geliştirirler.
  • Çatışma yönetiminin temel süreçlerini eğitim örgütlerine uyarlar.
  • Eğitim örgütlerinde işdoyumunun artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
  • Bireyin örgütsel değişime karşı psikolojik tutumlarını yorumlar.
  • Eğitim sistemlerinin yönetimi ve denetiminde gözlemlenen sorunlara karşı psikolojik kuram ve uygulamalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Eğitim sistemlerinde karşılaşılan psikolojik temelli sorunları ulusal ve uluslar arası yayınları takip ederek saptar.
  • Eğitim yönetimi ve denetiminde karşılaşılan bir sorunu çözmek için eğitim yönetimi ve denetimi ile psikolojinin temel ilkelerini bir araya getirir.
  • Eğitim yönetimi ve psikolojinin temel özelliklerini dikkate alarak işlevsel bir eğitim örgütü yapılandırır.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri