Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Zihin Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Özel Eğitim Destek Hizmetleri
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Kaynaştırma ortamlarını tanımlayabilecektir. a. En az kısıtlayıcı eğitim ortamlarını tanımlar b. Kaynaştırmayı tanımlar
  • Kaynaştırma ortamlarında işbirliğini yorumlayabilecektir. a. Özel eğitim hizmeti sunan meslek gruplarını listeler b. Meslek grupları arasındaki işbirliğini tanımlar c. İşbirliği modellerini tanımlar
  • Kaynaştırma uygulamalarında öğrenci gereksinimlerini değerlendirmeyle ilgili yorum yapabilecektir. a. Değerlendirme sürecinde izlenecek basamakları sıralar b. Değerlendirmenin türlerini ve farklılıklarını tanımlar
  • Kaynaştırma ortamlarında öğretimin planlanmasını anlatabilecektir. a. Öğretimin planlanmasına ilişkin unsurları tanımlar
  • Kaynaştırma ortamlarına yerleştirilebilecek yetersizlik türlerini sıralayabilecektir. a. Sık rastlanılan yetersizlikleri tanımlar b. Seyrek rastlanılan yetersizlikleri tanımlar c. Diğer yetersizlik türlerini tanımlar
  • Öğretimsel uyarlamaları örneklendirebilecektir a. Sınıf içinde ders anlatımlarında ve program içeriklerinde yapılabilecek uyarlamaları sıralar
  • Kaynaştırma ortamlarında bağımsız öğrenme stratejilerini tanılayabilecektir. a. Bağımsız öğrenme stratejilerini sıralar b. Herbir stratejiye örnekler verir
  • Kaynaştırma uygulamalarında öğrenmenin değerlendirilmesiyle ilgili yorum yapabilecektir. a. Kaynaştırma öğrencilerinin değerlendirme şekillerini sıralar
  • Kaynaştırma uygulamalarında davranış yönetimini tanımlayabilecektir. a. Davranış yönetimiyle ilgili teknikleri tanımlar b. Davranış yönetiminde kullanılan teknikleri örnekler
  • . Sosyal yeterliklerin geliştirilmesini tanımlayabilecektir. a. Sosyal becerilerin geliştirilmesinde öğretmenin rolunü açıklar b. Sosyal becerilerin geliştirilmesinde akranların rolunü açıklar c. Sosyal becerilerin geliştirilmesinde ailenin rolunü açıklar

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri