Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Eğitim Yönetimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eğitsel Etkinliklerin Değerlendirilmesi
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Değerlendirme kavramı, önemi, ilkeleri ve amaçlarını açıklayabilecektir.
  • Ölçüm ve ölçüt arasındaki farktan hareketle değerlendirme kavramını tanımlar.
  • Değerlendirmenin önemini tartışır.
  • Değerlendirme ilke ve amaçlarını sıralar.
  • Eğitsel etkinliklerin değerlendirilmesinin amaçlarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenciyi tanıma ve yönlendirme amaçlı değerlendirmeyi tanımlar.
  • Eğitim ortamını kontrolde değerlendirmeyi örnekleriyle uygular.
  • Eğitim sorunlarının belirlenmesinde değerlendirmenin yerini tartışır.
  • Program geliştirmede değerlendirmenin yeri ve önemini örnekler.
  • Eğitsel etkinliklerin değerlendirilmesinin eğitim örgütleri için önemini tartışabilecektir.
  • Eğitsel etkinliklerde değerlendirmenin yerini açıklar.
  • Eğitim örgütlerinin varlıklarını sürdürebilmesinde değerlendirmenin önemini tartışır.
  • Eğitsel etkinlikleri değerlendirme yaklaşımlarını açıklayabilecektir.
  • Performansa ve portfolyaya dayalı değerlendirmeyi örnekleriyle anlatır.
  • Özdeğerlendirmenin özelliklerini anlatarak örneklendirir.
  • Akran değerlendirme özelliklerini anlatarak örneklendirir.
  • Grup değerlendirme özelliklerini anlatarak örneklendirir.
  • Eğitim kademelerine göre eğitsel etkinliklerin değerlendirilmesini gerçekleştirebilecektir.
  • Okulöncesinde eğitsel etkinliklerin değerlendirilmesini örnekleriyle açıklar.
  • İlköğretimde eğitsel etkinliklerin değerlendirilmesini örnekleriyle açıklar.
  • Ortaöğretimde eğitsel etkinliklerin değerlendirilmesini örnekleriyle açıklar.
  • Yükseköğretimde eğitsel etkinliklerin değerlendirilmesini örnekleriyle açıklar.
  • Eğitsel etkinliklerin değerlendirilmesinde okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin rollerini tanımlayabilecektir.
  • Okul yöneticilerinin değerlendirmede öncülük ve rehberlik rollerini açıklar.
  • Öğretmenlerin değerlendirmede öğretmenlik ve sorgulayıcılık rollerini açıklar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri