Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Doktora
  • Eğitim Yönetimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eğitim ve Ekonomik Kalkınma
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Bu dersin genel amacı; eğitim temel işlevlerinden biri olan ekonomik kalkınma bağlamında eğitim ve ekonomi arasındaki ilişkinin anlaşılmasının sağlanmasında gerekli bilgi, beceri, tutum ve davranışları öğrencilere kazandırmaktır. Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Ekonomik büyüme ve kalkınma kavramlarını tanımlayabilecektir.
  • 1.1. Temel ekonomik kavramları tanımlar.
  • 1.2. Ekonomi ile büyüme arasındaki ilişkiyi kurar.
  • 1.3. Ekonominin kalkınmadaki yerini açıklar.
  • Eğitimin ekonomik kalkınma sürecine etkilerini tartışabilecektir. Eğitim ve yetiştirme kavramlarını tanımlar.
  • 2.1. Eğitim ve yetiştirme kavramlarını tanımlar.
  • 2.2. Eğitimin ekonomideki rolünü açıklar.
  • 2.3. Eğitim ile ekonomik kalkınma arasındaki ilişkiyi irdeler.
  • Temel kalkınmışlık göstergelerinin neler olduğunu açıklayabilecektir. Yaşam beklentisi ile kalkınmışlık arasındaki ilişkiyi kurar.
  • 3.1. Eğitim düzeyi ve uzunluğu ile kalkınmışlık arasındaki ilişkiyi kurar.
  • 3.2. Kişibaşına düşen milli gelir ile kalkınmışlık arasındaki ilişkiyi kurar.
  • 3.3. Kadınların üstlendikleri toplumsal roller ile kalkınmışlık arasındaki ilişkiyi kurar.
  • 3.4. Bebek ölüm oranları ile kalkınmışlık arasındaki ilişkiyi kurar.
  • Etkililik ve verimlilik kavramları arasındaki farkı açıklayabilecektir.
  • 4.1. Etkililik kavramını tanımlar.
  • 4.2. Verimlilik kavramını tanımlar.
  • 4.3. Ekonomik ve teknik verimlilik kavramlarını örnekleriyle anlatır.
  • 4.4.Eğitimde etkililik ve verimlilik kavramlarının farklılıklarını ortaya koyar.
  • Beşeri sermaye kavramını açıklayabilecektir.
  • 5.1. Eğitim ve yetiştirme olanaklarına yönelik toplumsal talebi açıklar.
  • 5.2. Eğitim ve yetiştirme olanaklarına yönelik bireysel talebi açıklar.
  • 5.3. Bireysel eğitim talebini etkileyen etmenleri sıralar.
  • Eğitimin insan gücünün etkililiğini arttırmadaki rolünü tartışabilecektir.
  • 6.1. Eğitim ve insan doğası arasındaki ilişkiyi irdeler.
  • 6.2. Eğitimin yatırım özelliğini örnekleriyle açıklar.
  • 6.3. Eğitimin insan verimliliğine etkilerini açıklar.
  • Eğitimin toplumsal sistem boyutundaki dışsallıkları açıklayabilecektir. Toplumsal sistem kavramını tanımlar.
  • 7.1. Toplumsal sistem kavramını tanımlar.
  • 7.2. Toplumsal sistemde eğitimin önemi ve yerini belirler.
  • 7.3. Dışsallık kavramını tanımlar.
  • 7.4. Eğitimin dışsallıklarını örnekleriyle açıklar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri