1 |
Dış ticaret teori ve terminolojisini uygulama ile ilişkilendirir. |
X |
|
|
|
2 |
Dış ticarette uygulanan strateji ve gelişmeleri analiz eder. |
X |
|
|
|
3 |
Dış ticarete konu olan ulusal ve uluslararası mevzuata hâkim olur. |
X |
|
|
|
4 |
Dünya ve ülke gündemindeki gelişmeleri takip eder ve yorumlar. |
X |
|
|
|
5 |
Dış ticarette uygulanan prosedürler, teşvikler, hibe ve yardımlar, yeni teknik ve yöntemlere yönelik ulusal ve uluslararası mevzuat, uygulama ve politika değişikliklerini takip eder ve oluşan gelişmeleri dış ticaret sürecine adapte eder. |
X |
|
|
|
6 |
Malın ihracatçıdan çıkıp ithalatçıya ulaşmasına kadar geçen süreç içerisinde ticaretin sıkıntısız ve zamanında gerçekleşmesi için tüm aşamaları takip edecek, denetleyecek ve gerektiğinde müdahale edecek bilgi ve beceriye sahip olur. |
X |
|
|
|
7 |
Dış ticaret sürecinde kanunlara göre tüm kayıtları tutar. |
|
|
|
X |
8 |
Dış ticarette ödeme şekilleri, ödeme şekillerine göre ticaret bedelinin transferi ve transfer esnasında uygulanacak bankacılık işlemlerine konu olan kambiyo işlemlerini bilir ve eksiksiz bir şekilde yerine getirilmesi için sürekli takip eder. |
|
|
X |
|
9 |
Dış ticaretin finansmanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve uygular. |
X |
|
|
|
10 |
Dış ticaret sürecinde kullanılan tüm belge ve kıymetli evrakın yerini, önemini ve işlevini bilir ve yasa ve yönetmeliklerin öngördüğü zaman ve yerde, eksiksiz bir şekilde hazır olmasını sağlayarak işlemlerin aksamadan gerçekleşmesini sağlar. |
X |
|
|
|
11 |
Dış ticaret sürecinde görev alan ve işlevi olan tüm ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların yerini, önemini ve işlevini bilir ve dış ticaret sürecinin aksamadan yürümesi için yasa ve yönetmeliklerin bu kurumlara yüklediği sorumluluklar doğrultusunda gerekli onay ve izinlerin zamanında alınmasını sağlar. |
X |
|
|
|
12 |
Dış ticarete konu olan mal ya da hizmetin uluslararasında tanıtılması ve pazarlanması için değişen ekonomik, siyasal, sosyal ve kültürel çevre koşullarını da göz önünde bulundurarak, araştırmalar yapar, bu araştırmalar doğrultusunda tanıtım ve pazarlama planları üretir. |
|
|
X |
|
13 |
Dış ticaretin başlangıcından sonlandırılmasına kadarki süreçte, gerekli olan araştırma ve analizlerin yapılması, ihracatçı – ithalatçı arasındaki iletişimin sağlanması ve prosedürlerin yerine getirilmesinde gerekli yeterli düzeyde matematik, bilgisayar ve yabancı dil bilgisine sahip olur. |
|
|
X |
|