1 |
Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrama. |
|
|
|
X |
2 |
Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
|
|
X |
3 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
|
|
|
X |
4 |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrama. |
|
|
|
X |
5 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olma. |
|
|
|
X |
6 |
Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olma. |
|
|
|
X |
7 |
Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahip olma. |
|
|
|
X |
8 |
Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanma. |
|
|
|
X |
9 |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olma; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme; verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme. |
|
|
|
X |
10 |
Öğrenci gereksinimlerine uygun bilimsel strateji, yöntem ve teknikleri uygulama. |
|
|
|
X |
11 |
Öğrenmenin her bir aşaması için öğretim etkinliklerini planlama ve uygulama. |
|
|
|
X |
12 |
İlgili paydaşlarla iş birliği yaparak öğrenci için geçiş planları geliştirme ve uygulama. |
|
|
|
X |
13 |
Güvenli, bütünleştirici, destekleyici ve kültüre duyarlı öğrenme ortamı geliştirme. |
|
|
|
X |
14 |
Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirme. |
|
|
|
X |
15 |
Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanma ve sonuçlarını yorumlama. |
|
|
|
X |
16 |
Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunma. |
|
|
|
X |
17 |
Öğrencinin gereksinimini karşılamak üzere ailelerle, meslektaşlarla, farklı disiplinlerden uzmanlarla ve toplum temsilcileriyle işbirliği ve eş güdüm içinde çalışma. |
|
|
|
X |
18 |
Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma. |
|
|
|
X |
19 |
Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapma. |
|
|
|
X |
20 |
Bireysel kararları bilimsel dayanaklara göre alma. |
|
|
|
X |
21 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
|
|
|
X |
22 |
Kendi öğrenme gereksinimlerini belirleme ve öğrenmesini yönlendirme. |
|
|
|
X |
23 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirme. |
|
|
|
X |
24 |
Bilgiye ulaşma yollarını bilme ve etkin bir şekilde kullanma. |
|
|
|
X |
25 |
Çalışmalarında demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. |
|
|
|
X |
26 |
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılma. |
|
|
|
X |
27 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olma ve izleme. |
|
|
|
X |
28 |
Alanıyla ilgili konularda bilimsel toplantı ve etkinliklere katılarak mesleki gelişimini sürdürme. |
|
|
|
X |
29 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlama ve uygulama. |
|
|
|
X |
30 |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma. |
|
|
|
X |
31 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşma. |
|
|
|
X |
32 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile iletişim kurma (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
X |
|
|
|
33 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini hem özel gereksinimli öğrencileriyle hem de kendi kişisel ve mesleki gelişiminde kullanma (“European Computer Driving License”, Advanced Level). |
|
|
X |
|
34 |
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olma. |
|
|
|
X |
35 |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma. |
|
|
|
X |
36 |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurma. |
|
X |
|
|
37 |
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
|
|
X |
38 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olma. |
|
|
|
X |
39 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranma. |
|
|
|
X |
40 |
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirme. |
|
|
|
X |
41 |
Kendini bir birey olarak tanıma; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanma. |
|
|
|
X |