| 1 | Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrama. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 2 | Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 3 | Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 4 | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrama. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 5 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 6 | Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 7 | Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahip olma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 8 | Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 9 | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olma; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme; verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 10 | Öğrenci gereksinimlerine uygun bilimsel strateji, yöntem ve teknikleri uygulama. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 11 | Öğrenmenin her bir aşaması için öğretim etkinliklerini planlama ve uygulama. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 12 | İlgili paydaşlarla iş birliği yaparak öğrenci için geçiş planları geliştirme ve uygulama. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 13 | Güvenli, bütünleştirici, destekleyici ve kültüre duyarlı öğrenme ortamı geliştirme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 14 | Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 15 | Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanma ve sonuçlarını yorumlama. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 16 | Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 17 | Öğrencinin gereksinimini karşılamak üzere ailelerle, meslektaşlarla, farklı disiplinlerden uzmanlarla ve toplum temsilcileriyle işbirliği ve eş güdüm içinde çalışma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 18 | Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 19 | Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 20 | Bireysel kararları bilimsel dayanaklara göre alma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 21 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 22 | Kendi öğrenme gereksinimlerini belirleme ve öğrenmesini yönlendirme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 23 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 24 | Bilgiye ulaşma yollarını bilme ve etkin bir şekilde kullanma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 25 | Çalışmalarında demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 26 | Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 27 | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olma ve izleme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 28 | Alanıyla ilgili konularda bilimsel toplantı ve etkinliklere katılarak mesleki gelişimini sürdürme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 29 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlama ve uygulama. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 30 | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 31 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 32 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile iletişim kurma (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 33 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini hem özel gereksinimli öğrencileriyle hem de kendi kişisel ve mesleki gelişiminde kullanma (“European Computer Driving License”, Advanced Level). | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 34 | Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 35 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 36 | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 37 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 38 | Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 39 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranma. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 40 | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirme. | X |  |  |  | 
                                                        
                        | 41 | Kendini bir birey olarak tanıma; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanma. | X |  |  |  |