Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Özel Eğitim Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

0 : Desteklemiyor   1 : Alt seviyede destekliyor   2 : Orta seviyede destekliyor   3 : Üst seviyede destekliyor
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
0 1 2 3
1 Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrama. X
2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X
3 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. X
4 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrama. X
5 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olma. X
6 Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olma. X
7 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahip olma. X
8 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanma. X
9 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olma; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme; verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme. X
10 Öğrenci gereksinimlerine uygun bilimsel strateji, yöntem ve teknikleri uygulama. X
11 Öğrenmenin her bir aşaması için öğretim etkinliklerini planlama ve uygulama. X
12 İlgili paydaşlarla iş birliği yaparak öğrenci için geçiş planları geliştirme ve uygulama. X
13 Güvenli, bütünleştirici, destekleyici ve kültüre duyarlı öğrenme ortamı geliştirme. X
14 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirme. X
15 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanma ve sonuçlarını yorumlama. X
16 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunma. X
17 Öğrencinin gereksinimini karşılamak üzere ailelerle, meslektaşlarla, farklı disiplinlerden uzmanlarla ve toplum temsilcileriyle işbirliği ve eş güdüm içinde çalışma. X
18 Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma. X
19 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapma. X
20 Bireysel kararları bilimsel dayanaklara göre alma. X
21 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. X
22 Kendi öğrenme gereksinimlerini belirleme ve öğrenmesini yönlendirme. X
23 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirme. X
24 Bilgiye ulaşma yollarını bilme ve etkin bir şekilde kullanma. X
25 Çalışmalarında demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. X
26 Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılma. X
27 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olma ve izleme. X
28 Alanıyla ilgili konularda bilimsel toplantı ve etkinliklere katılarak mesleki gelişimini sürdürme. X
29 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlama ve uygulama. X
30 Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma. X
31 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşma. X
32 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile iletişim kurma (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
33 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini hem özel gereksinimli öğrencileriyle hem de kendi kişisel ve mesleki gelişiminde kullanma (“European Computer Driving License”, Advanced Level). X
34 Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olma. X
35 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma. X
36 Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurma. X
37 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X
38 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olma. X
39 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranma. X
40 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirme. X
41 Kendini bir birey olarak tanıma; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanma. X

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri