1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
|
|
|
X |
2 |
Türk Dili ve Edebiyatı programında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme |
|
|
|
X |
3 |
Türk Dili ve Edebiyatı programında edindiği ileri düzeydeki , geleneksel ve çağdaş kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
|
|
|
X |
4 |
Edindiği bilgileri; eğitim öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme |
|
|
X |
|
5 |
Türk Dili ve Edebiyatı Programında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışabilme veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
|
X |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme |
|
|
|
X |
7 |
Türk Dili ve Edebiyatı programı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyebilme ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşabilme |
|
X |
|
|
8 |
Türk Dili ve Edebiyatı alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekleyebilme, sosyal adalet bilinci kazanabilme, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkabilme |
|
X |
|
|
9 |
Disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapabilme |
|
|
|
X |
10 |
Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanıyabilme; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden tipik metinleri okuyabilme ve çevriyazı yapabilme |
|
X |
|
|
11 |
Türk dilinin farklı tarihsel aşamalarında üretilmiş bir metni dil ve söylem özellikleri, gönderimde bulunduğu tarihsel olaylar, yazma ve basılma biçimi, kullanılan kâğıt ve mürekkebin nitelikleri gibi özellikleri temel olarak çözümleyebilme ve metnin tarihsel, edebî, dilsel niteliklerini betimleyebilme |
|
|
|
X |
12 |
Türk Dili ve Edebiyatı programındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilme |
|
|
|
X |
13 |
Bir yabancı dili kullanarak Türk Dili ve Edebiyatı programında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izleyebilme ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşabilme (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) |
|
|
X |
|
14 |
Türk Dili ve Edebiyatı programının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
|
|
|
X |
15 |
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgileri çözümleyebilme, yorumlayabilme |
|
|
|
X |
16 |
Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetebilme |
|
|
X |
|
17 |
Tarihsel bir edebî metni metnin üretildiği döneme özgü sanat anlayışı ve edebi söylemi çerçevesinde anlamsal ve biçimsel olarak çözümleyebilme, diğer eserlerle karşılaştırabilme |
|
|
|
X |
18 |
Geleneksel ve çağdaş edebiyat ve dil kuramlarını ileri düzeyde bilme |
|
|
|
X |