Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı-Doktora
  • Resim-İş Eğitimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Nitel Araştırma Yöntemleri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Nitel Araştırma Yöntemleri ARY614 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. SUZAN DUYGU ERİŞTİ
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Anderson, G. (2000). Fundamentals of educational research. London: RoutledgeFalmer.Arslan, M.M. & Bayrakçı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 171, 100-108.Baş, T., Akturan, U. (2008). Nitel araştırma yöntemleri, Nvivo 7.0 ile nitel veri analizi. Ankara:Seçkin Yayıncılık.Bauer, M.W. & Gaskell, G. (2003). Qualitative researching with text, image and sound. London:Sage.Bell, J. (1995). Doing Your research project: A guide for first-time researchers in education andsocial sciences (Second edition). Buckingham, UK: Open University Press.Biklen, S. K. & Casella, R. (2007). A practical guide to the qualitative dissertation. TeachersCollege, Colombia University. New York, London.Chenail, R. J. (2011). YouTube as a qualitative research asset: Reviewing user generated videosas learning resources. The Qualitative Report, 16(1), 229-235.Cohen, L. & Manion, L. (1994). Research methods in education (4th edition). London:Routledge.Creswell, J.W. (2009). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions(Third edition). London: Sage. Creswell, J.W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methodsapproaches (2nd edition). London: Sage.Day, I. (1993). Qualitative data analysis: A user-friendly guide for social scientists. London:Routledge.Denzin, N.K. & Lincoln, Y.S. (2005). The SAGE handbook of qualitative research (Third edition).London: Sage.Denzin, N.K. & Lincoln, Y.S. (2003a). The landscape of qualitative research (Second edition).London: Sage.Denzin, N.K. & Lincoln, Y.S. (2003b). Strategies of qualitative inquiry (Second edition). London:Sage.Denzin, N.K. & Lincoln, Y.S. (2003c). Collecting and interpreting qualitative materials (Secondedition). London: Sage.Denzin, N.K. & Lincoln, Y.S. (2002). The qualitative inquiry reader. London: Sage.Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.Ekiz, D. (2004). Eğitim dünyasının nitel araştırma paradigmasıyla incelenmesi: Doğal ya dayapay. Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4). 415-439.Millroy, W.L. & Preissle, J. (Eds). The handbook of qualitative research in education, London:Academic Press. Golden-Biddle, K. & Locke, K. (2007). Composing qualitative research. London: Sage.Gökçek, T. (2009). Durum çalışması değerlendirmelerinin uygulaması (çeviri). İlköğretimOnline, 8(2), 1-3.Hancock, R. D. & Algozzine, B. (2006). Doing case study research. A practical guide forbeginning researchers. Teachers College, Colombia University. New York, London.Hitchcock, G. & Hughes, D. (1995). Research and the teacher: A qualitative introduction toschool-based research (second edition). London: Routledge.Kamberlins, G. & Dimitriaelis, G. (2005). Qualitative inquiry. Teachers College, ColombiaUniversity. New York, London.Keats, D.M. (2000). Interviewing: A practical guide for students and professionals. Buckingham,UK: Open University Press.Kuş, E. (2006). Sosyal bilimlerde bilgisayar destekli nitel veri analizi. Ankara: Anı Yayıncılık.Kuş Saillard, E. (2009). NVIVO 8 Nitel araştırma projeleri. Ankara: Anı Yayıncılık.Kvale, S. (1996). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. London: Sage.Lincoln, Y.S. & Guba, E. (1985). Naturalistic inquiry. London: Sage.Lichtman, M. (2006). Qualitative research in education: a user's guide. Thousand Oaks : SAGEPublications.Macintyre, C. (2000). The art of action research in the classroom. London: David Fulton.Maxwell, A. J. (2005). Qualitative research design: An interactive approach. Applied SocialResearch Methods Series. Volume 42, Sage Publication: Thousand Oaks, London, NewDelhi.Maykut, P. & Morehouse, R. (1994). Beginning qualitative research: A philosophical andpractical guide, London: Falmer.McMillan, J.H. & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence based inquiry(Seventh edition). London: Pearson. McNiff, J. & Whitehead, J. (2002). Action research: principles and practice. London: Routledge.Mertens, D.M. (2005). Research and evaluation in education and psychology: Integratingdiversity with quantitative, qualitative and mixed methods (second edition). London:Sage.Miles, M.B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (second edition). London:Sage.Munhall, P.L. (2000). Qualitative research proposals and reports: A guide (Second edition).London: NLN Press.Patton, M.Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods (third edition). London: Sage.Seidman, I. (2006). Interviewing as qualitative research: A guide for researchers in educationand the social sciences (3rd ed.). New York: Teachers College Press.Silverman, D. (2005). Doing qualitative research (Second edition). London: Sage.Smith-Cochran, M. & Lytle, L. S.(1993). Inside outside: Teacher research and Knowledge.Teachers College, Colombia University. New York, London.Taber, K.S. (2000). Case studies and generalizability: grounded theory and research in scienceeducation. International Journal of Science Education, 22(5), 469-487.Thomas, R. M. (2003). Blending qualitative & quantitative research methods in theses anddissertations. Thousand Oaks, Calif.: Corwin Pres.Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel biraraştırma tekniği: görüşme, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 24, 543-559.Uzuner, Y. (1999). Niteliksel araştırma yaklaşımı. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ed:Ali Atıf Bir, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları, 173-193.Wragg, E.C. (1994). An introduction to classroom observation. London: Routledge.Yıldırım, K. (2010). Nitel araştırmalarda niteliği artırma. İlköğretim Online, 9(1), 79-92. [Online]:http://ilkogretim-online.org.tr Yuladur, C. & Doğan, S. (2009). Eylem araştırmasının eğitimde kullanımı. EKEV Akademi Dergisi,13(40), 105-122.Yin, R,Y. (1994). Case study research: Design and methods. Thousand Oaks: Sage Pbc.Zeni, Jane (Ed.) (2001). Ethical issues in practitioner research. Teachers College, ColombiaUniversity. New York, London. Teachers College, Colombia University. New York, London.
Değerlendirme 1. Ara Sınav, 1 Ödev, 1 Final 2. Ara Sınav 1. Final Sınavı
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Araştırma Paradigmaları ve Karşılaştırılması: Nicel; Nitel; Nitel Araştırmada Veri Toplama Teknikleri: Ayrıntılı gözlem, Belgeler ve ürünler, Araştırmacı günlüğü, Videoteyp verisi, Görüşme; Nitel Araştırmalarda Uyulacak Etik Kurallar; Nitel Araştırma Desenleri: Durum çalışması; Kültür Analizi; Olgubilim; Tabandan Gelen Kuram; Eylem Araştırması; Nitel Araştırma Sürecinin Planlanması; Karma Araştırmalar: Karma araştırma modelleri; Nitel Araştırmalarda Analiz: Betimsel analiz; Tümevarım Analizi; Diğer Analiz Süreçleri; Nitel Araştırmalarda İnanılırlık: İnanılırlık sürecinde alınacak önlemler; Araştırmacı Rolü; Yayımlanmış Nitel Araştırma Raporlarının Analiz

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri