Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Zorunlu Dersler |
Öğretim Elemanları |
PROF. DR. HALUK BİRSEN, DOÇ. DR. TEZCAN ÖZKAN KUTLU |
Dersin Veriliş Biçimi |
Yüz yüze |
Dersin Önkoşulları |
ön koşul yok |
Önerilen Dersler |
İnternet Haberciliği, Sosyal Medya Haberciliği, Web Tasarımı |
Okuma Listesi |
• Allan, S. ve Thorsen, E. (Eds.) (2019). Yurttaş Gazetecilik: Küresel Perspektifler. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.• Alemdar, K. ve Uzun, R. (2013). Herkes İçin Gazetecilik. Ankara: Tanyeri Kitap.• Atikkan, Z. ve Tunç, A. (2009). Blogdan Al Haberi: Haber Blogları, Demokrasi ve Gazeteciliğin Geleceği Üzerine, İstanbul: YKY • Akar, E. (2018). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal webde pazarlama stratejileri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.• Aktan, E. (Ed.) (2018). Transmedya Hikayeciliği. Konya: Literatürk.• Saruhan, O. (2019). Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin? İstanbul: MediaCat• Yamamoto Telli, G. ve Şekeroğlu, K., Ö. (2014). Sosyal Medya ve Blog. Kriter Basım Yayın Dağıtım. |
Değerlendirme |
1 Ara Sınav Ödevi, 1 Final Sınavı Ödevi |
Staj & Uygulama |
Staj Uygulaması Yok |
Katalog İçeriği |
Temel kavramlar: Dijital medya, Sosyal medya, Sosyal ağlar; Sosyal Medya Platformları:Bloglar, Sosyal Paylaşım Ağları, Arama Motorları, Podcast'ler, Wiki'ler; Dijital İçerik Üretimi: Dikkat Ekonomisi, Filtreler, Algoritmalar, Youtube ve Dijital Hikaye Anlatıcılığı. |