Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Mesleki Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
PROF. DR. BURCU ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU |
Dersin Veriliş Biçimi |
Yüz yüze |
Dersin Önkoşulları |
Bu dersin eş koşulu ya da ön koşulu bulunmamaktadır. |
Önerilen Dersler |
|
Okuma Listesi |
Kırcaali-İftar, G. (2012). Otizm spektrum bozukluklarına yönelik program örnekleri. E. Tekin-İftar (Editör). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri (s. 239-265). Ankara: Vize Yayınları.Kırcaali-İftar, G., Kurt, O. ve Ülke-Kürkçüoğlu, B. (2014) Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı I. Ankara: Anı Yayıncılık.Kırcaali-İftar, G., Ülke-Kürkçüoğlu, B. ve Kurt, O. (2014) Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı II. Ankara: Anı yayıncılık.Tekin-İftar, E. ve Kırcaali-İftar, G. (2013). Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri (4. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Değerlendirme |
1. ara sınav, Ödev, Final Sınavı |
Staj & Uygulama |
|
Katalog İçeriği |
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Yönelik Müdahaleler: Kapsamlı uygulamalar, Odaklanmış uygulamalar; Davranışsal Olan Müdahaleler: Özellikleri, Uygulamalı davranış analizine dayalı kapsamlı uygulama modellerine ilişkin örnekler; Erken Yoğun Davranışsal Müdahale Programı: Özellikleri, Kapsamı, Öğretim yöntemleri, Uygulaması, Sonuçları; Türkiye'deki Uygulamalı Davranış Analizine Dayalı Kapsamlı Uygulama Modelleri: OÇİDEP ve PCDI; Yoğun Davranışsal Müdahalelere İlişkin temel beceri öğretimi. |