Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Edebiyat Fakültesi
  • Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Türk Dili Beceri Alanları II
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Türk Dili Beceri Alanları II TDE238 IV.YARIYIL 2+0 4.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT SAMİ TÜRKER
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersi alacak öğrencilerin XXX6643 Türk Dili Beceri Alanları I dersini almış olmaları önerilir.
Okuma Listesi Demir, C., Barın, E. (2010). Türk dil bilgisi 1. Ses bilgisi. Öncü Kitap.Güzel, A., Demir, N., Çelik, Y., Demir, A., Atabey, I., Aslan Demir, S., Ay, A., Turgut, E. (2020). Üniversiteler için Türk dili ders kitabı. Başkent Üniversitesi Yayınları.Yıldız, C., Okur, A., Arı, G., Yılmaz, Y. (2010). Yeni öğretim programına göre kuramdan uygulamaya Türkçe öğretimi. Pegem Akademi.Ergin, M. (2001). Üniversiteler için Türk dili. Bayrak Basım Dağıtım.Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford University Press.Demirel, Ö. (1987). Yabancı Dil Öğretimi: İlkeler, Yöntemler, ve Teknikler. Ankara: Usem yayınları.Sarıçoban, A. (2001). The Teaching of Language Skills. Ankara: Taş yayıncılık.Batstone, R. (2008). A Scheme for Teacher Education - Grammar. Oxford University Press.Wallace, C. (2012). A Scheme for Teacher Education - Reading. Oxford University Press.Anderson, A., Lynch, T. (2010). A Scheme for Teacher Education - Listening. Oxford University Press.
Değerlendirme 1 ara sınav ve 1 final sınavı yapılacaktır. Ara sınav çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Final sınavı beceri alanlarından biri ile ilgili hazırlanacak proje ödevi ile değerlendirilecektir.
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Temel Kavramlar: Söz varlığı, Sözcük bilgisi, Üretken dil becerileri, Konuşma becerisi, Yazma becerisi, Hedef kitle, Yöntem, Yaklaşım, Mikro öğretim; Sözcük Bilgisi: Amaç, Teorik bilgi ve yaklaşımlar, Türk dilinin söz varlığı; Konuşma Becerisi: Amaç, Teorik bilgi ve yaklaşımlar, İletişim becerisi, Sözlü iletişim teknikleri; Yazma Becerisi: Amaç, Teorik bilgi ve yaklaşımlar, Yazı dili, Yazı türleri, Yazılı iletişim, Akademik yazma.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri