Ders Dili |
İngilizce |
Ders Türü |
Mesleki Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Derslikte Yüz Yüze İşlenir |
Dersin Önkoşulları |
YOK |
Önerilen Dersler |
Temel Gazetecilik, İletişim Kuramları, Siyasal İletişim Teorileri |
Okuma Listesi |
Sevda Alankuş, Barış Gazeteciliği El Kitabı, IPS İletişim Vakfı, 2016.Fatma Türkol, “Habercilikte İdeal Arayışı” Barış Gazeteciliği,Mukaddime, 2012 |
Değerlendirme |
Derslerde öğretim üyesi öğrencilerle paylaştığı ders programını esas alarak her hafta ilgili konuyu tanıtır ve açıklar. Öğrencilerin derse gelmeleri ve dersteki anlatım ve uygulamalara aktif katılımı önemlidir ve final sınavını oranında etkiler. Öğrencilerin derse katılımı örnek uygulamalarla ve haftalık Mergen sisteminde paylaşılan ödev etkinlikleri ile sağlanır. Sınavlardan önce öğrenciler ile beraber örnek etkinlikler ve sorunlar üzerinde paylaşım yapılır ve öğrencilere kendilerini değerlendirmeleri için geri bildirim sağlanır. Dersin ölçme-değerlendirmesi için 1 arasınav ( ), 1 ödev ( ) ve 1 final sınavı (`) yapılır. |
Staj & Uygulama |
YOK |
Katalog İçeriği |
Çatışma, Savaş ve Barış Olgularının Tanımlanması; Barış, Şiddet Ve Çatışma Kavramlarını, Geleneksel/Çatışmacı Gazetecilik İle Barış Gazeteciliği Arasındaki Farklar; Barış Gazeteciliğinde Çatışmanın Haberleştirilmesi: Anaakım medyada kriz, çatışma ve savaşı eleştirel analiz etme ve ikili karşıtlığın üstesinden gelme; Barış Gazeteciliğinin Çatışma Çözümüne Katkısı; Çatışma Haberlerinde Dil ve Anlatım, Barış Gazeteciliğinde Dil ve Anlatım; Savaş ve Şiddetin Ekonomik, Kültürel ve Yapısal Nedenleri; Barışın Olanaklarını Haber Aracılığıyla Aramak; Kadın, Çocuk ve Göçmenler Açısından Çatışma ve Savaşın Anlamları; Barış Gazeteciliği Etiği: Barış Gazeteciliği Örnek Olay İncel |