Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Zorunlu Dersler |
Öğretim Elemanları |
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA DOĞUŞ, ÖĞR. GÖR. YUNUS EMRE DEMİR |
Dersin Veriliş Biçimi |
Bu ders sadece yüz-yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
Dersin Önkoşulları |
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
Önerilen Dersler |
Önerilen ders yoktur. |
Okuma Listesi |
Göksoy, S., & Öksüz, K. (2019). Eğitsel Tanılama Sürecinde Rehberlik ve araştırma merkezinde çalışan öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Diyalektolog, (20).Yenioğlu, S., Sayar, K., Köse, H., & Güner-Yıldız, N. (2019). Türkiye’de özel eğitim alanında değerlendirme süreci. Kastamonu Education Journal, 27(6),2379-2389. doi:10.24106/kefdergi.3100 |
Değerlendirme |
Ara sınav, 1 ödev, 1 dönem sonu sınavı |
Staj & Uygulama |
Bu ders için uygun değildir. |
Katalog İçeriği |
Temel Kavramlar; Özel Eğitim İhtiyacı Olan Bireyler; Zihin Yetersizliği; Otizm Spektrum Bozukluğu; İşitme Yetersizliği; Görme Yetersizliği; Dil ve Konuşma Bozukluğu; Fiziksel Yetersizlik/ Süreğen Hastalık; Özel Yeteneklilik; Çoklu Yetersizlik; Duygu/Davranış bozukluğu; Ekip; Eğitim-Öğretim Ortamları; Kaynaştırma; Bütünleştirme; Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar; Aile Kavramı ve Özel Eğitim İhtiyacı Olan Çocuğa Sahip Ailelerin Özellikleri; Özel Eğitim İhtiyacı Olan Çocuğa ve Ailelerine Yönelik Tutumlar: Ailelere sunulan hizmetler, Destekler ve yasal haklar. |