Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Özel Eğitim Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri ÖEÖ333 V.YARIYIL 3+0 4.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. FUNDA AKSOY, DR. ÖĞR. ÜYESİ ELÇİN YÜKSEL AKGÜN
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Bu dersi alan/alacak öğrenciler için \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Özel Eğitim\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" dersi ön koşul olabilir.
Önerilen Dersler Bu dersi alan/alacak öğrencilerin "Uygulamalı Davranış Analizi" dersini almaları önerilir.
Okuma Listesi Tekin-İftar, E. (Ed.) (2012). Eğitim ve davranış bilimlerinde tek-denekli araştırmalar. Ankara: Türk Psikologlar Derneği. Tekin-İftar, E (Editör) (2014). Uygulamalı davranış analizi. Vize Yayıncılık.Wolery, M., & Gast, D. L. (1984). Effective and efficient procedures for the transfer of stimulus control. Topics in Early Childhood Special Education, 4, 52-77.Wolery, M., Ault, M. J., & Doyle, P. M. (1992). Teaching students with moderate to severe disabilities: Use of response prompting strategies. New York: LongmanWolery, M., Ault, M. J., Doyle, P. M., & Gast, D. L. (1986). Comparison of instructional strategies: A literature review. Lexington, KY: Department of Special Education.Wolery, M., Bailey, D. B., & Sugai, G. M. (1988). Effective teaching principles and procedures of applied behavior analysis with exceptional students. Boston: Allyn and Bacon.
Değerlendirme 1 Ara Sınav, 1 Dönem Sonu Sınavı ve 1 Ödev
Staj & Uygulama
Katalog İçeriği Yanlışsız Öğretimin Temel Felsefesi; Tepki İpucu Yöntemleri: Eşzamanlı ipucuyla öğretim, Sabit beklemeli süreli öğretim, Artan bekleme süreli öğretim, İpucunun giderek artırılması ile öğretim, İpucunun giderek azaltılması ile öğretim, Aşamalı yardımla öğretim, Davranış öncesi ipucu ve sınamayla öğretim, Davranış öncesi ipucu ve silikleştirmeyle öğretim; Uyaran Uyarlamaları: Uyarana şekil verme ile öğretim, Uyaran silikleştirme yoluyla öğretim; Yanlışsız Öğretim Yöntemleri ile Öğretimi Planlama; Veri Toplama.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri