Okuma Listesi |
1. Güleç-Aslan, Y., Kırcaali-İftar ve Uzuner, Y. (2009). Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı (OÇİDEP) ev uygulamasının bir çocukla incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 10(01), 1-25.2.Güleç-Aslan, Y. (2011). Bir vaka Ssnumu: Otizm için risk taşıyan bir çocukta Uygulamalı Davranış Analizine dayalı eğitim. International Journal of Early Childhood Special Education, 3(2), 129-147.3. Töret, G., & Özmen, E. R. (2014). Erken çocukluk döneminde otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda taklit becerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 15(03), 51-68.4.Güleç-Aslan, Y. (2014). Temel Eşleme Becerilerinin Öğretiminde Ayrık Denemelerle Öğretim (ADÖ) Süreci. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 24-48.5.Kurt, O. (2011). Otistik özellikler gösteren çocuklara alıcı dil becerilerinin öğretiminde ayrık denemelerle öğretimin jestlerle ve jestsiz sunumunun karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi Educational Sciences: Theory & Practice, 11(3), 1421-1444.6.Ülke-Kürkçüoğlu, B. (2012). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara oyun becerilerinin öğretimi. E. Tekin-İftar (Editör) Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri (sayfa: 423-471). Ankara: Vize Yayıncılık.7. Rakap, S. (2017). Okul öncesi dönemde kaynaştırma eğitimi uygulamalarının desteklenmesinde doğal öğretim yaklaşımları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 18(03), 471-492.8. Aldemir Fırat, Ö., & Ergenekon, Y. (2018). Uygulamacılar için özel eğitimde farklı bir bakış açısı: Gömülü öğretim [A different perspective on special education for practitioners: Embedded instruction]. Ankara University Faculty of Education Special Education Journal of Electronic Publishing. doi, 10.9.Diken, (2016). Doğal öğretim strateji ve teknikleri (Talep-Etme Model Olma)10. Rakap, S. (2017). Okul öncesi dönemde kaynaştırma eğitimi uygulamalarının desteklenmesinde doğal öğretim yaklaşımları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 18(03), 471-492.11. Odluyurt, S., Değirmenci, H. D., Adalıoğlu, İ., & Kapan, A. (2015). Otizmli Çocuklara Doğrudan ve Video Modelle Birlikte Sunulan Pecs Uygulamasının Etkilerinin Karşılaştırılması. International Journal of Early Childhood Special Education, 7(2).12. Durukan, İ., & Türkbay, T. (2008). Otizmde ortak dikkat becerileri: Gözden geçirme. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 15(2), 117-126.13. Güleç-Aslan, Y., & Subaşi-Yurtçu, A. B. (2017). OTİSTİK ÇOCUKLAR İÇİN DAVRANIŞSAL EĞİTİM PROGRAMI (OÇİDEP) EĞİTMENLERİNİN OÇİDEP\'E İLİŞKİN ALGILARI. Electronic Journal of Social Sciences, 16(62).14.Tohum Otizm Vakfı Eğitim Portalı 8-9-10-11-12-14-16. Eğitim Modülü |
Katalog İçeriği |
Temel Becerilerin Öğretiminde Yöntem ve Teknikler: Ayrık denemelerle öğretim, Aşamalı yardım, Pekiştirme, İpucu sunma, Hata düzeltme; Temel Taklit Becerilerinin Öğretimi: Büyük kas becerilerini taklidi, Küçük kas becerilerinin taklidi, Yüz hareketlerinin ve ifadelerinin taklidi; Eşleme Becerilerinin Öğretimi: Gerçek nesnelerle eşleme, Resimlerle eşleme, Renk ve şekil eşleme; Sınıflama Becerilerinin Öğretimi; Alıcı Dil Becerilerinin Öğretimi: Sözel yönergeleri yerine getirme, Adı söylenen nesneyi belirleme; Oyun Becerilerini Öğretimi: Şekil kutusuna şekil atma, Yapboz yapma, Arabayla, bebekle, topla oynama, Sofra hazırlama becerisinin öğretimi. |