Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Özel Eğitim Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları ÖEÖ226 IV.YARIYIL 3+1 4.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. ELİF AKAY, DOÇ. DR. AYSUN ÇOLAK, PROF. DR. YASEMİN ERGENEKON
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları 1. Sınıftaki tüm öğrenciler önerilen ders kitaplarından ilgili konuyu okumakla ve öğretim elemanının verdiği okumalardan haftanın konusuyla ilgili okumaları yaparak gelmekle yükümlüdürler. 2. Ders konuları öğretim elemanı tarafından aktarılacaktır, ancak öğrenciler de derse aktif olarak katılmakla, verilen ödev ve okumaları yapmakla sorumludurlar. 3. Bu derste edinilen bilgiler öğretmenlik uygulaması dersleri için temel olduğundan derslere katılım önem taşımaktadır.
Önerilen Dersler N/A
Okuma Listesi *Gürsel, O., & Vuran, S. (2009). Değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programlarını geliştirme. İ. H. Diken (Ed.). İlköğretimde Kaynaştırma. İçinde (s. 193-230). Ankara: Pegem Akademi.*Kargın, T. (2007). Eğitsel değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 8(1), 1-13. *Kargın, T. (2010). Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama ve öğretimin bireyselleştirilmesi. İ. H. Diken (Ed.). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. İçinde (s. 59-87). (2. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.*Özyürek, M. (2009). Bireyselleştirilmiş eğitim programını geliştirme ve temelleri. (6. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.
Değerlendirme Ara SınavÖdevDönem Sonu Sınavı
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Temel Kavramlar: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP) ve Özellikleri; BEP’in Önemi ve Eğitsel Gerekliliği; BEP’in Ögeleri; BEP'in Tarihsel Gelişimi ve Yasal Dayanakları; BEP Ekibi ve Rolleri; Değerlendirme ve Eğitsel Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramlar; BEP Hazırlama Süreci: Varolan Performans Düzeyinin Belirlenmesi; Öncelikli Alanların Belirlenmesi; Uzun ve Kısa Dönemli Amaçların Oluşturulması; Özel Eğitim ve Destek Hizmetlerinin Belirlenmesi; Programın Uygulanması, Gelişimin Kaydedilmesi, Değerlendirme ve İzleme Süreci; Geçiş ve Özellikleri; Bireyselleştirilmiş Geçiş Planlarının Hazırlanması ve BEP’le Bütünleştirilmesi; Kurumlarda Gözlem.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri