Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Mesleki Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
PROFESÖR TEVFİK FİKRET UÇAR, PROFESÖR YAŞAR USLU |
Dersin Veriliş Biçimi |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
Dersin Önkoşulları |
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
Önerilen Dersler |
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
Okuma Listesi |
Burma, A. (2013). Grafik ve Animasyon. Ankara: Seçkin Yay.Turani, A. (1998). Sanat Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Remzi KitabeviEvran, U. (2000). Fotoğraf ve illüstrasyonun Görsel Medyadaki Etkileşimli Fonksiyonları. (Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi/ Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.Renda, G. (1997). Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi (2. Cilt). İstanbul: Dr. Nejat F. Eczacıbaşı Vakfı.Özerdim, S. N. (1974). 50 Yılda Kitap. Ankara: Sevinç Matbaası.Özsezgin, K. (1982). Türk Grafik Sanatının Gelişme Evreleri. Milliyet Sanat Dergisi.2-3Erinç, S. M. (2009). Resmin Eleştirisi Üzerine. Ankara: Ütopya Yay.Aitchison, J. (2006). Basın İlanı Böyle Yapılır. İstanbul: Okuyan Us Yay.Wallace, E.(Curator). J. Hale, B. Sweet (Editors) (2011). Masters: Book Arts, MajorWorks By Leading Artists, New York, Lark Crafts, s.6 |
Değerlendirme |
Proje Uygulama |
Staj & Uygulama |
Bu ders için uygun değildir. |
Katalog İçeriği |
Kısaca sözel unsurların görsel olarak yorumlanması olarak tanımlanabilir. İllüstrasyon çalısmalarının yapılacağı bu dersin amacı, ögrencileri pek çok çizim ve resimleme tekniği ile buluşturmak, bu tekniklerin ileriye yönelik kullanımalanlarını kesif etmelerine yardımcı olmaktır. Verilen projelerde kavramsal ögelerin görsel hale dönüştürülmesinde yaratıcı anlatımın önemi üzerine durulacak, bu yaratıcı süreçte ögrenci deneyselliğe teşvik edilecektir. |