Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Zorunlu Dersler |
Öğretim Elemanları |
PROF. DR. ÖZGÜL BİRSEN, PROF. DR. ERKAN YÜKSEL |
Dersin Veriliş Biçimi |
Yüz yüze |
Dersin Önkoşulları |
Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
Önerilen Dersler |
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
Okuma Listesi |
Baltaş, A. (2008). Hayalini Yorganına Göre Uzat. 3. Baskı. İstanbul: Remzi.Cloud, H. ve Townsend, J. (2019). Sınırlar. Çev. İ. İbik. İstanbul: Koridor.Covey, S.R. (2016). Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı. Çev. O. Deniztekin ve F. Deniztekin. 48. Baskı. İstanbul: Varlık. Cüceloğlu, D. (2004). İletişim Donanımları ‘Keşke’siz Bir Yaşam İçin İletişim. 17. Baskı. İstanbul: Remzi.Dimitrius, J.E. ve Mazzarella, W. P. (2015). İnsanları Okumak. Çev. B. Toksöz. İstanbul: Koridor.Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati. 4 Baskı. İstanbul: Sistem.Eroğlu, E. & Yüksel, H. (Ed.) (2013). Etkili İletişim Teknikleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.Esmergül, Ö. (Ed.). (2020). Müşhis Psikoloji Sevme Kusurları. İstanbul: Destek.Esmergül, Ö. ve Küskü, Ö. (2019). Müthiş Psikoloji Hayır Diyebilme Sanatı. 80.Baskı. İstanbul: Destek.Geçtan, E. (1999). İnsan Olmak. 20. Baskı. İstanbul: Remzi.Kaya, A. (2014). “İletişime Giriş: Temel Kavramlar ve Süreçler”, Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. Ed. A. Kaya. 6. Baskı. İstanbul: Pegem Akademi.Orhon, N. & Eriş, U. (Ed.) (2012). İletişim Bilgisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.Oyman, M. (Ed.) (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.Özmen, E. (2011). Kendini Tanıma Rehberi. 2. Baskı. Ankara: Turkuaz Bilişim & BilgisayarÜnlü, S. (Ed.) (2013). Birey ve Davranış. 3. Baskı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. |
Değerlendirme |
1 ara sınav, 1 final sınavı |
Staj & Uygulama |
Yok |
Katalog İçeriği |
Temel İletişim Bilgisi; Duygu, Düşünce, Hayal, İstek ve Beklentilerimiz Tanımak; Benlik, Ego, Beynimizin İşleyişi ve Gelişim Sürecimiz; Önyargılarımız, Değerlerimiz ve İnançlarımız; Ortam ve Kültürü Anlamak; Sözsüz İletişimi Anlamak; Davranışlarımızı Anlamak; Söylenenleri Anlamak; İletişim Becerileri: Güven vermek, ilk izlenim, ilgi göstermek, gülümsemek, kendini ve başkalarını sevmek, merhamet duymak, saygı, nezaket, görgü ve protokole dikkat etmek. Duygusal Banka Hesabı: İsim ve unvarlar, anlayış gösterme, takdir ve övgünün gücünden yararlanma; Aktif Dinleme; Empati; Somut ve İkna Edici Konuşma; Sınır ve Sorumluluklarımız. |