Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Eğitim Yönetimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri ARY550 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. CEYHUN KAVRAYICI
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu ders için önerilen başka bir program yoktur.
Okuma Listesi American Psychological Association. (2004). Publication Manual of the American Psychological Association (6th. ed.). Washington, DC: American Psychological Association. http://www.apastyle.org/manual/ Babbie, E. (2004). The practice of social research. Thomson Learning.Büyüköztürk, Ş. Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö. E. Karadeniz, Ş. ve Demirel , F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem.Creswell, J. W. (2009). Research Design: Quantitative, Qualitative, and Mixed Methods Approaches (3rd Ed.). SAGE. Thousand Oaks.(Araştırma Deseni Kitabın Türkçesi de satın alınabilir)Frankfort-Nachmias, C., & Nachmias. (1996). Research methods in social sciences. 5th Ed. Martin. Press.Gay, L.R., Mills, G.E. & Airasian, P. (2009). Educational Research: Competencies forAnalysis and Application (8th. ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.Johnson, B., & Christensen, L. (2008). Educational Research - Quantitative, Qualitative, and Mixed Approaches. Los Angeles: Sage PublicationsMcMillan, J.H. (2004). Educational research: Fundamentals for consumers. (4th Ed.), Boston, MA: Pearson Education.Wolfer, L. (2006). Real research: Conducting and evaluating research in social sciences. Boston, Pearson.
Değerlendirme Giriş ve Kaynak Taraması Ödevi-% 30Bilimsel makale değerlendirmesi sunumu-Derse katılım (derste etkileşim)-% 5Final Projesi-% 55
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Bilimin İşlevleri ve Temel Nitelikleri; Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Araştırmanın Temel Özellikleri; Bilimsel Araştırma Türleri: Nicel, Nitel, Karma araştırmalar ve özellikleri; Eğitim Biliminde Bilimsel Araştırma Süreci; Problem: Amaç, Önem, Varsayımlar, Sınırlılıklar, Kısaltmalar; Yöntem: Araştırma modeli, Evren ve örneklem/katılımcılar, Veriler ve toplanması, Verilerin analizi; Bulgular ve Yorumlar; Sonuç, Tartışma ve Öneriler; Eğitim Bilimi Araştırmalarında Rapor Hazırlama: Aktarmalar, Kaynak gösterme ve Kaynakça oluşturma.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri