Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Doktora
  • İşitme Engelliler Eğitimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • İşitme Engelli Çocuklar için Öğretme ve Öğrenme Süreçleri II
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
İşitme Engelli Çocuklar için Öğretme ve Öğrenme Süreçleri II İEÖ628 II.YARIYIL 4+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. HALİSE PELİN KARASU
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze öğretim şeklinde yürütülmektedir
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yoktur. 
Okuma Listesi Gentry, J. R. 2005. “Instructional Techniques for Emerging Writers and Special Needs Students atKindergarten and Grade 1 Levels.” Reading & Writing Quarterly 21 (2): 113–134. doi:10.1080/10573560590915932.Girgin, Ü. 2012. Phonic-based Sentence Method for Students with Hearing Impairnment: A Case Studyfrom Turkey. Berlin: LAP Lambert Academic Publishing.Gunes, F. 2013. “Age for Learning Literate.” Journal of Theory and Practice in Education 9 (4): 280–298.Harris, M., and E. Terlektsi. 2011. “Reading and Spelling Abilities of Deaf Adolescents with CochlearImplants and Hearing Aids.” Journal of Deaf Studies and Deaf Education 16 (1): 24–34. doi:10.1093/deafed/enq031.Justice, L. M., R. P. Bowles, and L. E. Skibbe. 2006. “Measuring Preschool Attainment of Print-conceptKnowledge: A Study of Typical and At-risk 3- to 5-year-old Children Using Item Response Theory.”Language, Speech, and Hearing Services in the Schools 37: 224–235. doi:10.1044/0161-1461(2006/024).Kyle, F. E., and K. Cain. 2015. “Acomparison of Deaf and Hearing Children’s Reading ComprehensionProfiles.” Topics in Language Disorders 35 (2): 144–156. doi:10.1097/TLD.0000000000000053.Kyle, F. E., and M. Harris. 2010. “Predictors of Reading Development in Deaf Children: A Three YearLongitudinal Study.” Journal of Experimental Child Psychology 107: 229–243. doi:10.1016/j.jecp.2010.04.011.Kyle, F. E., and M. Harris. 2011. “Longitudinal Patterns of Emerging Literacy in Beginning Deaf andHearing Readers.” Journal of Deaf Studies and Deaf Education 16 (3): 289–304. doi:10.1093/deafed/enq069.Lederberg, A. R., E. M. Miller, S. R. Easterbrooks, and C. M. Connor. 2014. “Foundations for Literacy: AnEarly Literacy Intervention for Deaf and Hard-of-hearing Children.” Journal of Deaf Studies andDeaf Education 19 (4): 438–455. doi:10.1093/deafed/enu022.Lederberg, A. R., B. Schick, and P. E. Spencer. 2012. “Language and Literacy Development of Deaf andHard-of-hearing Children: Successes and Challenges.” Developmental Psychology 49 (1): 15–30.doi:10.1037/a0029558.Lertsukprasert, K., and W. Cheewareungroj. 2010. “Listening and Speaking Ability of Thai DeafChildren in Preschool Aural Rehabilitation Program.” Journal of Medical Association of Thailand93 (4): 474–480.Lonigan, C. J., S. R. Burgess, and J. L. Anthony. 2000. “Development of Emergent Literacy and EarlyReading Skills in Preschool Children: Evidence from a Latent-variable Longitudinal Study.”Developmental Psychology 36 (5): 596–613. doi:10.1037/0012-1649.36.5.596.Lonigan, C. J., D. J. Purpura, S. B. Wilson, P. M. Walker, and J. Clancy-Menchetti. 2013. “Evaluating theComponents of an Emergent Literacy Intervention for Preschool Children at Risk for ReadingDifficulties.” Journal of Experimental Child Psychology 114 (1): 111–130. doi:10.1016/j.jecp.2012.08.010.Mayer, C. 2007. “What Really Matters in the Early Literacy Development of Deaf Children.” Journal ofDeaf Studies and Deaf Education 12 (4): 411–431. doi:10.1093/deafed/enm020.McQuarrie, L., and R. Parrila. 2009. “Phonological Representations in Deaf Children: Rethinking the“Functional Equivalence” Hypothesis.” Journal of Deaf Studies and Deaf Education 14 (2): 137–154.doi:10.1093/deafed/enn025
Değerlendirme Ara sınav, Ödev, Final
Staj & Uygulama Yoktur.
Katalog İçeriği Öğretim programının incelenmesi; işitme kayıplı öğrencilere yönelik dünyadaki örnek uygulamalar; işitme kayıplı öğrencilerin dil ve akademik becerilerin gelişimine yönelik etkinlikler; öğretimsel stratejiler; bilimsel dayanaklı uygulamalar; uygulamaların planlanması; etkinliklerin belirlenmesi; öğrenci düzeyinin değerlendirilmesi; amaçların belirlenmesi; uygulamaların gerçekleştirilmesi; uygulamaların değerlendirilmesi

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri