Okuma Listesi |
Hafta 1. Açık ve uzaktan öğrenmenin yönetiminde tarihsel gelişim ve örgüt modelleri Toprak E. (2022) Açık ve Uzaktan Öğrenme Alanı ve Örgütsel Yapılar (Uzaktan Eğitim Örgütlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi), ss. 3-28.Hanna, Donald E. Organizational Models in Higher Education, Past and Future. (Handbook of Distance Education), pp. 67-79. Çalışkan, Hasan. Uzaktan Eğitim Sistemi ile İlgili Modeller. (Uzaktan Eğitimin Yönetimi), ss. 36-58.Moore, M. G. (2006). Stages of Organizational Capability. The American Journal of Distance Education, ss. 191-193. Hafta 2. Açık ve uzaktan öğrenmenin yönetiminde evrensel ilkeler ve kurumsallaşmaŞen, Orkun. Uzaktan Eğitimin Kurumsallaşması. (Uzaktan Eğitimin Yönetimi), ss. 77-103.Peters, Otto. Models of Open and Flexible Learning in DE. (Planning and Management in DE), ss. 14-25. Daniel, J. (2022). Running Distance Education at Scale (O. Zawacki-Richter, I. Jung (eds.), Handbook of Open, Distance and Digital Education).Hafta 3. Açık ve uzaktan öğrenmede stratejik yönetimTaşcı, D. Uzaktan Eğitimde Stratejik Yönetim. (Uzaktan Eğitimin Yönetimi), ss. 165-185. Panda, S. (2008) Strategic Planning and Distance Education. (International Handbook of Distance Education), pp. 477-499.Pacey & Keough. Public Policy, Institutional Structures and Strategic Implementation. (Handbook of DE), pp. 401-415.Hafta 4. Açık ve uzaktan öğrenmenin yönetiminde sosyal konular Saykılı A., Özsarı G. (2022) Örgütsel Öğrenme ve Gelişme (Uzaktan Eğitim Örgütlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi), ss. 99-128Powar, K. B. Management of Institutions. (Planning and Management in DE), ss.60-68. Marquez-Ramos & Mourelle. (2018). On the Relationship between Society and Higher Education: What path should we take? Distance Education, ss. 19-36. Moeglin, P. & M. Vidal. (2015). Managing Time, Workload and Costs in DE. Distance Education, ss. 282-289.Hafta 5. Açık ve uzaktan öğrenmede liderlik yaklaşımları ve değişim yönetimiBeaudoin, Michael F. Distance Education Leadership: An Appraisal of Research and Practice. (Handbook of DE), pp. 519-531. Paul, Ross H. Institutional Leadership and the Management of Change. (Planning and Management in DE), ss. 69-78.Bennett. Leaders and Leadership in Open and Distance Learning. (International Handbook of DE), ss. 547-565.Brown, M. (2022) Leading in Changing Times: Building a Transformative Culture (O. Zawacki-Richter, I. Jung (eds.), Handbook of Open, Distance and Digital Education).Hafta 6. Açık ve uzaktan öğrenmenin yönetiminde etik Toprak, Elif, Özkanal, Berrin, Aydın, Sinan & Kaya, Seçil. (2010). Ethics in E-Learning. TOJET, 9(2), 78-86.Sharma, R. C. & U. Demiray (2009). Ethical Practices and Implications in Distance Education: Lessons Learned. (in Demiray & Sharma Eds). Ethical Practices and Implications in Distance Education, IGI Global. Book review in TOJDE, July 2008, 9(3), ss. 186-195.Hafta 7. Açık ve uzaktan öğrenmenin yönetiminde paydaş katılımı/insan kaynaklarıTaşcı, D., Lapçın H. T. (2022) Açık ve Uzaktan Öğrenmede Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi (Uzaktan Eğitim Örgütlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi), ss. 29-40.Vural, Nihan. Uzaktan Eğitim Sisteminde İnsan Kaynakları Yönetimi. (Uzaktan Eğitimin Yönetimi), ss. 104-112. Tobin, T. J. (2022). Distance Administration of Distance Staff. OJDLA, 25(1).Hafta 8. Açık ve uzaktan öğrenmenin yönetiminde finansal kaynaklar ve sürdürülebilirlik Rumble, Greville. Modeling the Costs and Economics of Distance Education. (Handbook of DE), pp. 703-717. Jung, Insung. Cost-effectiveness of Online Education. (Handbook of DE), pp. 717-727. Altınırmak, Serpil. Uzaktan Eğitimde Finans Yönetimi. (Uzaktan Eğitimin Yönetimi), ss. 144-164. Borgos J., Kinser K., Kline L. (2022). The Borderless Market for Open, Distance and Digital Education (Handbook of Open, Distance and Digital Education).Hafta 9. Açık ve uzaktan öğrenmenin yönetiminde kalite güvence ve akreditasyonToprak, Elif & Şakar A. Nurhan (2020). Need for accreditation agencies as stakeholders in open and distance learning: Case of “AUDAK” in Turkish Higher Education System. TOJDE, 21 (special issue), 29-48.Jung, I. (2022). Quality Assurance in Online, Open and Distance Education (Handbook of Open, Distance and Digital Education).Ubachs, G. & Henderikx P. (2022). Quality Assurance Systems for Digital Higher Education in Europe (Handbook of Open, Distance and Digital Education).Tokgöz N., Toprak E., Şakar A. N. (2023) Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’nin 40 Yıllık Kalite Yolculuğu (Açıköğretimle 40 Yıl: Uygulamalar ve Araştırmalar), Anadolu Üniversitesi Yayınları.Hafta 10-11. Açık ve uzaktan öğrenmede süreç yönetimi (öğrenme-öğretme, teknoloji, destek hizmetleri ve değerlendirme)Lapçın, Hilal Tuğçe. Uzaktan Eğitimde Yönetimsel Süreçler. (Uzaktan Eğitimin Yönetimi), ss. 59-77.Süral, İrfan. Uzaktan Eğitimde Teknoloji Yönetimi. (Uzaktan Eğitimin Yönetimi), ss. 127-143. Saykılı, Abdullah. Açık ve Uzaktan Öğrenmede Öğrenen Destek Hizmetleri. (Uzaktan Eğitimin Yönetimi), ss. 221-253.Hafta 12. Açık ve uzaktan öğrenmenin yönetiminde AR-GE, yenilikçi yaklaşımlar ve açık eğitim kaynaklarıErdem Aydın, İrem. Uzaktan Eğitimde Araştırma ve Geliştirmenin Yönetimi. (Uzaktan Eğitimin Yönetimi), ss. 287-310.De Langen, F. H. T. (2013). Strategies for Sustainable Business Models for Open and Educational Resources. IRRODL, 14(12), pp. 53-66.Hafta 13. Açık ve uzaktan öğrenmenin yönetiminde uluslararasılaşmaToprak, Elif. Uzaktan Eğitimin Yönetiminde Uluslararasılaşma: Transnasyonel Uzaktan Eğitimin Küresel Yönetişimi. (Uzaktan Eğitimin Yönetimi), ss. 254-287.Evans, Terry & Nation, Daryl. Globalization and the Reinvention of Distance Education. (Handbook of DE), pp. 777-793. Farrell, Glen M. Internationalization of Open and Flexible Learning: Planning and Management in a Global Environment. (Planning and Management in DE), ss. 245-254.Hafta 14. Açık ve uzaktan öğrenmenin yönetiminde küresel eğilimler ve gelecek senaryoları Özaslan, Yasin. Uzaktan Eğitimin Yönetiminde Yenilikler. (Uzaktan Eğitimin Yönetimi), ss. 310-341.Paul, Ross H. & J. E. Brindley. New Technology, New Learners and New Challenges: Leading Our Universities in Times of Change. (International Handbook of Distance Education), pp. 435-453. |