Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İşletme Anabilim Dalı
  • İşletme Anabilim Dalı-Tezsiz YL
  • İşletme Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Pazarlama Yönetimi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Pazarlama Yönetimi PZL551 I.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. MİNE OYMAN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece uzaktan eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersi alacak öğrencilerin İŞY 543 Müşteri İlişkileri Yönetimi dersini alması önerilir.
Okuma Listesi 1) Philip Kotler ve Gary Armstrorng (2018). Pazarlama İlkeleri, (Çev. Ed. A. Ercan Gegez), I. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları2) Philip Kotler ve Kevin Lane Keller (2018) Pazarlama Yönetimi , (Çev. Ed. İbrahim Kırcova), I. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları3) Zafer Erdoğan vd. Pazarlama Yönetimi (Ed. Zafer Erdoğan ve Elif Eroğlu. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, AÖF Yayınları, 20144) Ömer Baybars Tek ve Engin Özgül Pazarlama İlkeleri 20065) Remzi Altunışık, Şuayip Özdemir ve Ömer Torlak. Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. (İstanbul: Beta Yayınları, 2014)6) Philip Kotler ve Gary Armstrong (2011). Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Prentice Hall.7) Mucuk,İ. ( 2010) Pazarlama. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
Değerlendirme 1 ara sınav ve 1 final sınav, tartışmalara ve canlı derslere katılım
Staj & Uygulama yok
Katalog İçeriği Pazarlama Kavramı ve Kapsamı; Pazarlama Yönetimi: Anlayışlar, değişmeler ve trendler; Pazarı ve Tüketicileri Anlamak: Pazarlama Fırsatlarının Analizi; Çevre Faktörlerinin incelenmesi, Mikro ve makro çevre faktörleri ve etkileri; Pazarlama Bilgi Sistemi ve Araştırması; Pazarlama Planlaması; Pazar Türleri ve Alıcı Davranışları: Tüketiciler Pazarı ve Endüstriyel Pazarlar; Müşteri Odaklı Bir Pazarlama Stratejisi Oluşturmak: Pazar Bölümleme ve Hedef Pazarlama, Konumlandırma; Hedef Kitleler için değer yaratmak: Ürünler ve Hizmetler, Ürün ve Hizmet Stratejileri; Değeri Hedef kitlelerle Buluşturmak: Pazarlama Kanalları ve Perakendecilik.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri