Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
PROF. DR. MİNE OYMAN |
Dersin Veriliş Biçimi |
Bu ders sadece uzaktan eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
Dersin Önkoşulları |
Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
Önerilen Dersler |
Bu dersi alacak öğrencilerin İŞY 543 Müşteri İlişkileri Yönetimi dersini alması önerilir. |
Okuma Listesi |
1) Philip Kotler ve Gary Armstrorng (2018). Pazarlama İlkeleri, (Çev. Ed. A. Ercan Gegez), I. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları2) Philip Kotler ve Kevin Lane Keller (2018) Pazarlama Yönetimi , (Çev. Ed. İbrahim Kırcova), I. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları3) Zafer Erdoğan vd. Pazarlama Yönetimi (Ed. Zafer Erdoğan ve Elif Eroğlu. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, AÖF Yayınları, 20144) Ömer Baybars Tek ve Engin Özgül Pazarlama İlkeleri 20065) Remzi Altunışık, Şuayip Özdemir ve Ömer Torlak. Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. (İstanbul: Beta Yayınları, 2014)6) Philip Kotler ve Gary Armstrong (2011). Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Prentice Hall.7) Mucuk,İ. ( 2010) Pazarlama. İstanbul: Türkmen Kitabevi. |
Değerlendirme |
1 ara sınav ve 1 final sınav, tartışmalara ve canlı derslere katılım |
Staj & Uygulama |
yok |
Katalog İçeriği |
Pazarlama Kavramı ve Kapsamı; Pazarlama Yönetimi: Anlayışlar, değişmeler ve trendler; Pazarı ve Tüketicileri Anlamak: Pazarlama Fırsatlarının Analizi; Çevre Faktörlerinin incelenmesi, Mikro ve makro çevre faktörleri ve etkileri; Pazarlama Bilgi Sistemi ve Araştırması; Pazarlama Planlaması; Pazar Türleri ve Alıcı Davranışları: Tüketiciler Pazarı ve Endüstriyel Pazarlar; Müşteri Odaklı Bir Pazarlama Stratejisi Oluşturmak: Pazar Bölümleme ve Hedef Pazarlama, Konumlandırma; Hedef Kitleler için değer yaratmak: Ürünler ve Hizmetler, Ürün ve Hizmet Stratejileri; Değeri Hedef kitlelerle Buluşturmak: Pazarlama Kanalları ve Perakendecilik. |