Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Nörojenik Edinilmiş Dil Bozuklukları
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Nörojenik Edinilmiş Dil Bozuklukları DKT327 V.YARIYIL 3+0 3.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMRA SELVİ BALO
Dersin Veriliş Biçimi Yüzyüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşul ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi Aphasia and Related Neurogenic Communication Disorders. Papathanasiou, Coppens & Potagas, 2013.Afazi, Apraksi, Dizartri. Topbaş & Maviş, 2007.Beyin ve Dil. Torun, 2014.Aphasia and Related Cognitive-Communicative Disorders. Davis, 2014.Language Intervention Strategies in Aphasia and Related Neurogenic Communication Disorders, FifthEdition. Ed. Chapey, 2008.Introduction to Neurogenic Communication Disorders, 8th Edition. Brookshire & McNeil, 2014.Aphasia and Related Neurogenic Language Disorders. LaPointe, 2011.ASHA: asha.orgAphasiology dergisi: https://www.tandfonline.com/loi/paph20
Değerlendirme 1 Ara sınav, 1 FinalSınavlar çoktan seçmeli, boşluk doldurma, doğru-yanlış ve kısa cevaplı açık uçlu soruları içermektedir.
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Afazi Tanımı ve Nedenleri; Strokla İlgili Genel Bilgiler; Strok Semptomları ve Risk Faktörleri; Strok Sınıflaması; Afazi Çalışmalarında Tarihsel Gelişim; Afazi Sınıflamasında Farklı Yaklaşımlar; Majör Afazi Sendromları: Global afazi, Broca afazisi, Wernicke afazisi, Kondüksiyon afazi, Transkortikal afaziler, Anomik afazi; Diğer Afazi Sendromları: Çapraz afazi, Subkortikal afazi, İlerleyici afazi; Saf Afaziler: Saf aleksi, Saf agrafi, Saf sözcük sağırlığı; Afazi Sendromlarında Hasar ve Özellikler Arası İlişkiler.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri