Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Seçmeli Uygulama Dersleri |
Öğretim Elemanları |
ÖĞR. GÖR. BARIŞ DİNÇER |
Dersin Veriliş Biçimi |
Yüz yüze; Hasta uygulamaları |
Dersin Önkoşulları |
ANA 129, ANA 131, DKT 334 ve DKT 339 derslerinden başarılı olmak. |
Önerilen Dersler |
Yukarıda belirtilen. |
Okuma Listesi |
İlgili güncel kaynaklar (Pub med and google academic).Michael Crary , Michael Groher. Clinical Management in Adults and ChildrenLogeman J. Evaluation and Management of Swallowing Disorders. PRO-ED, Inc., 1998 |
Değerlendirme |
Gözlem, formları ve protokolleri tam uygulama, SODA, olgu sunumu, ilgili alanlarla iletişim kurup takip ederek sonuca varabilme. |
Staj & Uygulama |
Vaka çalışmaları. |
Katalog İçeriği |
Yutma ve Motor Konuşma Bozuklukları Hakkındaki Teorik Bilgi ve Becerilerin Klinik Uygulamalara Aktarılması; Yutma ve Motor Konuşma Bozukluklarının Ayırıcı Tanısını Yapma; Yutma ve Motor Konuşma Bozukluklarına Yönelik Değerlendirme Yapma; Terapi Programı Oluşturma ve Uygulama; Uygun Materyal Hazırlama ve Kullanma; Bu Süreçte Farklı Disiplinlerden Meslek Elemanları ile İş Birliği İçerisinde Çalışabilme. |