Okuma Listesi |
• EZGİ, S., (1933-1935-?-1940-1953). Nazari, Ameli Türk Musikisi. I-V cilt, İstanbul: İstanbul Konservatuarı Neşriyatı.• YEKTA, R., (1986). Türk Musikisi. İstanbul: Pan Yayıncılık.• AREL, H. S., (1968). Türk Musikisi Nazariyatı Dersleri. İstanbul: İleri Türk Musikisi Konservatuarı Yayınları.• AREL, H. S., (1990). Türk Mûsikîsi Kimindir, TC. Kültür Bakanlığı. • MARDİN Ş. (2012). Türk Modernleşmesi, İstanbul: İletişim Yayınları.• ÖZBEK, M. (2003). Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski, İstanbul: İletişim Yay. • TANRIKORUR, C. (2011). Osmanlı Dönemi Türk Musikisi, İstanbul: Dergâh Yayınları• SAY, A., (2003). Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 5. Basım, İstanbul. • AYAS, G. (2014). Musiki İnkılabı’nın Sosyolojjisi: Klasik Türk Müziği GeleneğindeSüreklilik ve Değişim, İstanbul: Doğu Kitabevi.• AYVAZOĞLU, B. (1996). Geleneğin Direnişi, İstanbul: Ötüken Yayınları.• BERKES, N. (2013). Türkiye’de Çağdaşlaşma, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.• Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri (1989). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları,c. 1.• Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, (1989). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları,c. 3. |
Katalog İçeriği |
1826 II. Mahmut Dönemi Mehterhane’nin Kaldırılması, Batılılaşma hareketinin etkisiyle Müzikay-ı Hümâyun bünyesinde Saray Orkestrası’nın kurulması; Türkiye Cumhuriyeti’nin Kurulması ile Atatürk ve İnönü Dönemi Müzik Özelinde Kültür ve Sanat Politikaları, Müzik devriminde Ziya Gökalp’in yaklaşımının benimsenmesi, 1926 yılında icra eğitiminin Dar’ül Elhan bünyesinden kaldırılması ve 1976’ya dek makam müziğinin eğitimde yer bulamayışı, 1934-1936 yılları arasında radyo yayınlarından kaldırılması; Rauf Yekta Bey, Sadettin Arel ve Subhi Ezgi ve Makam Müziği Kuramına Etki ve Katkıları; Menderes Dönemi Müzik Özelinde Kültür Sanat Politikaları ve Makam Müziğinin Görünümü. |