Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
DR. ÖĞR. ÜYESİ FATMA SEÇİL BANAR |
Dersin Veriliş Biçimi |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
Dersin Önkoşulları |
Bu dersin ön koşulları ya da eş koşulları bulunmamaktadır. |
Önerilen Dersler |
Bu dersle ilgili önerilen başka ders bulunmamaktadır. |
Okuma Listesi |
Matelski, Marily J. (1996). TV Haberciliğinde Etik. Çev., Bahar Öcal Düzgören. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.*Özgen M.(1998) Gazetecinin Etik Kimliği, İstanbul: Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Yayını(No:53). Pieper, Annemarie (1999). Etiğe Giriş. Çev., Veysel Atayman, Gönül Sezer. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Rigel, Nurdoğan (1993). Kağıt Kaplanlar: Gazetecilik Düşüncesi ve Meslek İlkeleri, İstanbul: Der yayınları.Tılıç, L.Doğan (1998). Utanıyorum Ama Gazeteciyim. İstanbul: İletişimMilliyet internet sayfası, Ombudsman arşivi |
Değerlendirme |
Araştırmaya yönelik bir vize, bir final çalışması değerlendirilecektir. |
Staj & Uygulama |
Bu ders için uygun değildir. |
Katalog İçeriği |
Etik, Ahlak ve İş Ahlakı Kavramı; Kitle İletişim Araçları: yazılı, görsel ve işitsel; Medyada İş Ahlakı Kavramı ve Gelişim Süreci; Medyada İş Ahlakı Etik Kuralları ve Etik Sistemleri; Medyada İş Ahlakı Kapsamında ele alınan Temel Konular ve Düzenlemeler ile Genel Kabul Görmüş İlkeler: Ulusal ve uluslararası meslek örgütleri, Ulusal ve uluslararası meslek iş ahlakı ilkeleri; Medyada İş Ahlakı ile İlgili Taraflar: Medya patronlarının ve profesyonellerin iş ahlakı kavramı algıları, Medya çalışanlarının meslek pratiğinde akıl yürütme, çözüm üretme ve kriz yönetme becerileri, Medya tüketicilerini iş ahlakı ve medya etiği konularındaki algıları; Özdenetim düzenlemeleri; |