Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Basın ve Yayın Anabilim Dalı
  • Basın ve Yayın Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Medyada İş Ahlakı Analizi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Medyada İş Ahlakı Analizi BYN560 II.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ FATMA SEÇİL BANAR
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulları ya da eş koşulları bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilgili önerilen başka ders bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Matelski, Marily J. (1996). TV Haberciliğinde Etik. Çev., Bahar Öcal Düzgören. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.*Özgen M.(1998) Gazetecinin Etik Kimliği, İstanbul: Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Yayını(No:53). Pieper, Annemarie (1999). Etiğe Giriş. Çev., Veysel Atayman, Gönül Sezer. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Rigel, Nurdoğan (1993). Kağıt Kaplanlar: Gazetecilik Düşüncesi ve Meslek İlkeleri, İstanbul: Der yayınları.Tılıç, L.Doğan (1998). Utanıyorum Ama Gazeteciyim. İstanbul: İletişimMilliyet internet sayfası, Ombudsman arşivi
Değerlendirme Araştırmaya yönelik bir vize, bir final çalışması değerlendirilecektir.
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Etik, Ahlak ve İş Ahlakı Kavramı; Kitle İletişim Araçları: yazılı, görsel ve işitsel; Medyada İş Ahlakı Kavramı ve Gelişim Süreci; Medyada İş Ahlakı Etik Kuralları ve Etik Sistemleri; Medyada İş Ahlakı Kapsamında ele alınan Temel Konular ve Düzenlemeler ile Genel Kabul Görmüş İlkeler: Ulusal ve uluslararası meslek örgütleri, Ulusal ve uluslararası meslek iş ahlakı ilkeleri; Medyada İş Ahlakı ile İlgili Taraflar: Medya patronlarının ve profesyonellerin iş ahlakı kavramı algıları, Medya çalışanlarının meslek pratiğinde akıl yürütme, çözüm üretme ve kriz yönetme becerileri, Medya tüketicilerini iş ahlakı ve medya etiği konularındaki algıları; Özdenetim düzenlemeleri;

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri