Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
  • Türk Dili ve Edebiyatı Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Çocuk ve Gençlik Edebiyatı
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Çocuk ve Gençlik Edebiyatı TDE552 II.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. EMİNE KOLAÇ
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Aslan, C. (2007) “Yazınsal Nitelikli Çocuk Kitaplarının Çocuğun Okuduğunu Anlama ve Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi”. Eğitim Araştırmaları Dergisi (Eurasian Journal of Educational Research), 27, 15-29.Aslan, C. (2010) “An Analysis of the Presentation of Women in 100 Basic Literary Works in Turkey”. Eğitim Araştırmaları Dergisi (Eurasian Journal of Educational Research), 38, 19-36.Aslan, C. (2015) “Çocuk Edebiyatı Yapıtlarının Çevre Sorunlarını Yansıtışı Bağlamında İncelenmesi”. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi (International Journal of Human Science), 12(2), 1818-1852.Aslan, C., Karaman Kepenekci, Y., Doğan Güldenoglu, B. N., Karagül, S. (2016) “Analysing the Subject of Peace in Award-Winning Children\\\'s and Adolescent Novels in Turkey” (Ödüllü Çocuk ve Gençlik Romanlarında Barış Konusu Üzerine Bir Çözümleme, Journal of Peace Education, (13)1, 60-78.Aslan, C. (2006) “Yaşam Gerçekliğinin Sunuluşu Bakımından Rıfat Ilgaz’ın Çocuk Kitapları”. Eğitim-Bilim-Toplum, (15)4, 4-15.Aslan, C. (2006) “Türk Çocuk Yazınında Çocuk-Yetişkin Çatışmasının Yer Aldığı Kimi Yapıtların İncelenmesi”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, (39)2, 193-216.Aslan, C. (2007) “Yazınsal Çocuk Kitaplarının Çocuğun Anadili Gelişimine Katkısı”. Dil ve Yaratıcılık Dergisi, (1)1, 32-46.Aslan, C. (2017) “Oğuz Tansel’in Derlediği Masalların Türkçenin Sözvarlığı Bağlamında İncelenmesi”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27, 56-80.Aslan, C. (2017) “Çetin Öner’in “Gülibik” Adlı Çocuk Romanının Yapısal ve Eğitsel İlkeler Açısından İncelenmesi”. İlköğretim Online, X(X) [Online]:http://ilkogretim-online.org.tr.Aslan, C. (Şubat 2013) “Çocuk Edebiyatı Yapıtlarının Temel İşlevleri”. Eğitimci Öğretmen Dergisi, ISSN: 2146-202X, Sayı: 17, s. 6-9.Aslan, C. (2013) “Duyarlık ve Düşünceyi Geliştirmede Çocuk/Gençlik Edebiyatı”. Çoluk Çocuk Anne Baba Eğitimci Dergisi, (12) 29-32.Aslan, C. (2013) “Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yapıtları Yoluyla Düşünme”. Kum Edebiyat Dergisi, Sayı: 72-73, s. 11-18.Aslan, C. (2014) Türkiye’de Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Duyarlı Konuların (Sensititive Issues) Ele Alınışı Üzerine Eleştirel Bir Yaklaşım. Eleştirel Pedagoji, Yıl 6, Sayı: 32.Aslan, C., Karaman-Kepenekci, Y., Karagül, S. ve Güldenoğlu Doğan, B. (2016) Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Barış Eğitimi. Ankara Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayını, Araştırma-İnceleme Dizisi 2.Aslan, C. (2017) Örnek Eğitim Durumlarıyla Türkçe-Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.Glazer, J. I. (2000) Literature for Young Children. California: C.E. Merrill Publishing Company.Kavcar, C. (1999). Edebiyat ve Eğitim. Ankara: Engin Yayınevi.Sever, S., Dilidüzgün, S., Neydim, N. ve Aslan, C. (2007) İlköğretimde Çocuk Edebiyatı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını, No:1764.Sever, S. (2008) Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayıncılık.Şirin, M. R. (2000) Çocuk Edebiyatı Kültürü. Ankara: Kök Yayıncılık.Şirin, M. R. (2016) Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı. Ankara: Kapı Yayıncılık. Bunların yanı sıra ders boyunca farklı kaynaklar da önerilebilir.
Değerlendirme 1 Vize ve 1 Final sınavı ile.
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Çocuğun Tanımı, Çocuk ve Edebiyat; Çocuk Edebiyatı Eserlerinde Bulunması Gereken Özellikler; Kitap İncelemesi; Edebiyatta Çocuk Gerçekliği ve Bu Gerçekliği Belirleyen Temel Değişkenler; Dünyada Çocuk Edebiyatının Gelişimi; Türkiye’de Çocuk Edebiyatının Gelişimi; Çocuk Edebiyatı Türleri ve Çocuk Gelişimine Katkısı 1; Çocuk Edebiyatı Türleri ve Çocuk Gelişimine Katkısı 2; Çeviri Çocuk Edebiyatı; Çocuk Edebiyatında Karakter ve Özellikleri; Çocuk Dergiciliğinin Dünyada ve Türkiye’de Gelişimi; Genç, İlk gençlik, Gençlik kavramları ve psiko-sosyal özellikleri; İlk Gençlik Dönemi ve Edebiyatı; Gençlik Edebiyatı.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri