Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Dil ve Konuşma Terapisi Anabilim Dalı
  • Dil ve Konuşma Terapisi Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Afazide Kanıta Dayalı Uygulamalar
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Afazide Kanıta Dayalı Uygulamalar DKT706 II.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMRA SELVİ BALO
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze öğretim şeklinde yürütülmektedir. 
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersi alacak öğrencilerin lisans programındaki afazi ile ilgili dersleri almış olması veya yüksek lisans sırasında afazi ile ilişkili konular (TBI, Demans ve/veya Sağ beyin hasarı ve bozuklukları gibi) hakkında bilgi sahibi olması gerekmektedir.
Okuma Listesi Ardila, A. (2010) 'A proposed reinterpretation and reclassification of aphasic syndromes', Aphasiology, 24: 3, 363 — 394.Ardilla, A. (2014). Aphasia Handbook. Florida International University, Miami.Basso, A., Forbes M., Boller F.(2011) Rehabilitation of Aphasia in Handbook of Clinical Neurology, University of Milano, ItalyBenson, F. and Ardilla, A. (1996). Aphasia: A Clinical Perspective, Oxford University Press.Galletta,E.E and Barrett,A.M (2014)Impairment and Functional Interventions for Aphasia: Having it All, Curr Phys Med Rehabil Rep. June 1; 2(2): 114–120. McNeil, M.R. and Pratt, S.R. (2001) Defining aphasia: Some theoretical and clinical implications of operating from a formal definition. Aphasıology, 2001, 15 (10/11), 901–911Sheppard, S. M., & Sebastian, R. (2021). Diagnosing and managing post-stroke aphasia. Expert review of neurotherapeutics, 21(2), 221-234. Tippett DC, Niparko JK, Hillis AE (2014) Aphasia: Current Concepts in Theory and Practice. J Neurol Transl Neurosci 2(1): 1042.
Değerlendirme Ara sınav yerine öğrenci sunuları değerlendirilir. Final sınavı olarak; öğrencinin seçtiği afazi ile ilgili kendisinin seçtiği bir konuda bir makale yazımına götürebilecek araştırma önerisi yazması istenir.
Staj & Uygulama Dersin staj ve/veya uygulaması yoktur.
Katalog İçeriği Afazinin sınıflandırılmasında güncel yaklaşımlar; Afazi değerlendirmesinde kanıt temelli güncel değerlendirme araçları; Afazi terapisini etkileyen faktörlere genel bakış; ICF çerçevesinden afazi ve afazi terapileri; Bozukluk temelli afazi terapi yaklaşımları; Aktivite-Katılım temelli afazi terapi yaklaşımları; Afazi terapisinde yaşam kalitesi; Afazi terapisinde bakım verenlerin yükü; Afazide etkililik çalışmaları; Afazi terapisinde araştırma önerisi yazma

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri