| Okuma Listesi |
Hüseyin Sâdeddin AREL “ Prozodi ”TRT Müzik Dairesi Başkanlığı “ Türk Sanat Müziği Repertuarı ”Yardımcı Kaynaklar: Öğrencinin durumuna göre hazırlanmış etütlerKitap; Aruz Öğretimi, Prof. Dr. Hal,t Dursunoğlu--- Kitap; Aruz Teori ve Uygulama, Doç. Dr. Beyhan Kesik-- Kitap; Aruz ve Ahenk, Ali Kemal Belviranlı• Yavaşca, A., Türk Musikisinde Kompozisyon ve Beste Biçimleri, Mart yayıncılık, İstanbul, 2002.• AKDOĞU, Onur, Türk Müziğinde Türler ve Biçimler, İzmir, Ege Üniversitesi Basımevi1996.• ÖZALP,M., Nazmi, Türk Musikisi Beste Formları, Ankara, 1992. |
| Katalog İçeriği |
Türk Müziğinde Klasik Fasıl Bestecilik Anlayışı: Yüzyıllara göre peşrev, beste, ağır semai, yürük semai, şarkı ve saz semaisi formlarının kompozisyon bakımından analizi, Bu formlardan (mümkün olduğunca nadir makamlarda) birer eser bestelenerek tam bir klasik fasıl oluşturulması; Türk Müziğinde Tanburi Cemil Bey Sonrası Saz Eseri Bestecilik Anlayışı: Tanburi Cemil Bey’den günümüze saz eseri besteciliğine yüksek katkı sağlayan bestecilerin peşrev, saz semaisi, longa ve sirto formlarındaki eserlerinin kompozisyon bakımından analizi, Bu formların her birinden performansa dayalı icrâyı geliştirecek düzeyde farklı makamlarda eser bestelenmesi. |