Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Müzik Anasanat Dalı
  • Müzik Anasanat Dalı-Sanatta Yeterlik
  • Türk Müziği Programı (Sanatta Yeterlik)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Türk Makam Müziği İleri Besteleme Teknikleri I
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Türk Makam Müziği İleri Besteleme Teknikleri I TMÜ611 I.YARIYIL 2+0 5.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ MERİÇ DÜZBAŞ
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları yok
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi Hüseyin Sâdeddin AREL “ Prozodi ”TRT Müzik Dairesi Başkanlığı “ Türk Sanat Müziği Repertuarı ”Yardımcı Kaynaklar: Öğrencinin durumuna göre hazırlanmış etütlerKitap; Aruz Öğretimi, Prof. Dr. Hal,t Dursunoğlu--- Kitap; Aruz Teori ve Uygulama, Doç. Dr. Beyhan Kesik-- Kitap; Aruz ve Ahenk, Ali Kemal Belviranlı• Yavaşca, A., Türk Musikisinde Kompozisyon ve Beste Biçimleri, Mart yayıncılık, İstanbul, 2002.• AKDOĞU, Onur, Türk Müziğinde Türler ve Biçimler, İzmir, Ege Üniversitesi Basımevi1996.• ÖZALP,M., Nazmi, Türk Musikisi Beste Formları, Ankara, 1992.
Değerlendirme 1 ara sınav, 1 final
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Türk Müziğinde Klasik Fasıl Bestecilik Anlayışı: Yüzyıllara göre peşrev, beste, ağır semai, yürük semai, şarkı ve saz semaisi formlarının kompozisyon bakımından analizi, Bu formlardan (mümkün olduğunca nadir makamlarda) birer eser bestelenerek tam bir klasik fasıl oluşturulması; Türk Müziğinde Tanburi Cemil Bey Sonrası Saz Eseri Bestecilik Anlayışı: Tanburi Cemil Bey’den günümüze saz eseri besteciliğine yüksek katkı sağlayan bestecilerin peşrev, saz semaisi, longa ve sirto formlarındaki eserlerinin kompozisyon bakımından analizi, Bu formların her birinden performansa dayalı icrâyı geliştirecek düzeyde farklı makamlarda eser bestelenmesi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri